Gå til innhold

Kjøpt ny bil å der er en ulyd..

Ranger emnet


Kastel

Anbefalte innlegg

Kjøpte ei stvvogn i går å der er ei kakking på den når jeg starter å stopper å tar løst medbilen er det ei kakking... motorfestene såg bra ut å kjentes slik og ,eksosannlegget var det ikke,:S noen som har en ide?

 

Kommer det fra motor? gir? understell? forran? bak?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fremme under bilen\bak motoren ,lyden kommer når jeg tar løst med bilen å starter\stopper den alså når der er mest vibrasjoner i bilen. Eksos er det ikke å motorfester er bra , men tenker to ting er det ei gummiforing på girkassa? å den klossen som er på clutch armen kan vel banke den med om wieren er slakk`? Har ikke fått sjekket dette under bukk må vente til mandag:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være det festet som sitter til eksosen ved girkasa der girkassa er festa på blokka

 

Det jeg og tenkte, det festet mellom motor og gir som eksosen er festet i, se under bilen så ser du hva jeg mener, sikkert bare en skrue som har blitt borte.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min -86 volvo 240 .. Stygg kakkelyd når man tar løs etter å ha bytte fra fri til 1 eller fri til revers. Spess ille når jeg tar forsiktig løs i motbakke.. Trenger svar på dette. Mistenker no foringer bak?

Spotted in Narvik på Facebook?

https://www.facebook.com/groups/113062795388716/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på min -86 volvo 240 .. Stygg kakkelyd når man tar løs etter å ha bytte fra fri til 1 eller fri til revers. Spess ille når jeg tar forsiktig løs i motbakke.. Trenger svar på dette. Mistenker no foringer bak?

 

Fra fri til revers kan bare være den vanlige volvo-girkasse lyden da. Skraper nesten uansett fra fri til revers. For å unngå det kan du ta den innom 3. eller 4. gir før revers. Var ikke svar på selve spørsmålet ditt men..:)

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra fri til revers kan bare være den vanlige volvo-girkasse lyden da. Skraper nesten uansett fra fri til revers. For å unngå det kan du ta den innom 3. eller 4. gir før revers. Var ikke svar på selve spørsmålet ditt men..:)

 

Takk uansett, er standard volvo revers her i traktene ja ^^

 

Anyways, en kompis sier det er foringene på de staga som går opp på bakakslingen som er gåene? Kan dette stemme, vet ikke hva staga heter?

Spotted in Narvik på Facebook?

https://www.facebook.com/groups/113062795388716/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk uansett, er standard volvo revers her i traktene ja ^^

 

Anyways, en kompis sier det er foringene på de staga som går opp på bakakslingen som er gåene? Kan dette stemme, vet ikke hva staga heter?

 

 

Ta å sjekk det om ikke det er det samme som var med min den klossen på enden av clutch armen så banker i tunnelen. hadde same symtona som deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk uansett, er standard volvo revers her i traktene ja ^^

 

Anyways, en kompis sier det er foringene på de staga som går opp på bakakslingen som er gåene? Kan dette stemme, vet ikke hva staga heter?

 

Staga hetter momentstag.. Å ja, dem ryker vist du bruker bilen litt.. Helst først/værre på venstre side pga. vridningene når du spoler å herjer litt.. Men for guds skyld ikke gidd å bytt dem til verken orginal volvo foring eller poly foringer.. Holder iallfall ikke her... Å jeg kjører med orignal F motor.. Kjøp justerbare med kuler fra triangles;)

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staga hetter momentstag.. Å ja, dem ryker vist du bruker bilen litt.. Helst først/værre på venstre side pga. vridningene når du spoler å herjer litt.. Men for guds skyld ikke gidd å bytt dem til verken orginal volvo foring eller poly foringer.. Holder iallfall ikke her... Å jeg kjører med orignal F motor.. Kjøp justerbare med kuler fra triangles;)

 

Bruker nok bilen litt (A) ^^

Hvor får jeg kjøpt foringene du snakker om?

Link motas med stor takk, da denna kakkinga irriterer meg.

Spotted in Narvik på Facebook?

https://www.facebook.com/groups/113062795388716/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å sjekk det om ikke det er det samme som var med min den klossen på enden av clutch armen så banker i tunnelen. hadde same symtona som deg

 

Er litt nabb på detta, har bare hatt volvo i noen mnd.

Hvor skal jeg se etter detta?

Spotted in Narvik på Facebook?

https://www.facebook.com/groups/113062795388716/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår