Kastel Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Kjøpte ei stvvogn i går å der er ei kakking på den når jeg starter å stopper å tar løst medbilen er det ei kakking... motorfestene såg bra ut å kjentes slik og ,eksosannlegget var det ikke,:S noen som har en ide? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Kjøpte ei stvvogn i går å der er ei kakking på den når jeg starter å stopper å tar løst medbilen er det ei kakking... motorfestene såg bra ut å kjentes slik og ,eksosannlegget var det ikke,:S noen som har en ide? Kommer det fra motor? gir? understell? forran? bak? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Eksos som slår oppi? (gjerne ved bakakselen et sted) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Kommer fremme under bilen\bak motoren ,lyden kommer når jeg tar løst med bilen å starter\stopper den alså når der er mest vibrasjoner i bilen. Eksos er det ikke å motorfester er bra , men tenker to ting er det ei gummiforing på girkassa? å den klossen som er på clutch armen kan vel banke den med om wieren er slakk`? Har ikke fått sjekket dette under bukk må vente til mandag:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 kan være det festet som sitter til eksosen ved girkasa der girkassa er festa på blokka Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 kan være det festet som sitter til eksosen ved girkasa der girkassa er festa på blokka Det jeg og tenkte, det festet mellom motor og gir som eksosen er festet i, se under bilen så ser du hva jeg mener, sikkert bare en skrue som har blitt borte. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpottedinNarvik Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Har samme problem på min -86 volvo 240 .. Stygg kakkelyd når man tar løs etter å ha bytte fra fri til 1 eller fri til revers. Spess ille når jeg tar forsiktig løs i motbakke.. Trenger svar på dette. Mistenker no foringer bak? Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Det kan være det "dekselet" som sitter over eksosen akkurat i bøyen helt foran kan det gjerne være. Eventuelt hvis du har forvarming, da er det et rør som går inn på eksosen. Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Har samme problem på min -86 volvo 240 .. Stygg kakkelyd når man tar løs etter å ha bytte fra fri til 1 eller fri til revers. Spess ille når jeg tar forsiktig løs i motbakke.. Trenger svar på dette. Mistenker no foringer bak? Fra fri til revers kan bare være den vanlige volvo-girkasse lyden da. Skraper nesten uansett fra fri til revers. For å unngå det kan du ta den innom 3. eller 4. gir før revers. Var ikke svar på selve spørsmålet ditt men..:) Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpottedinNarvik Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Fra fri til revers kan bare være den vanlige volvo-girkasse lyden da. Skraper nesten uansett fra fri til revers. For å unngå det kan du ta den innom 3. eller 4. gir før revers. Var ikke svar på selve spørsmålet ditt men..:) Takk uansett, er standard volvo revers her i traktene ja ^^ Anyways, en kompis sier det er foringene på de staga som går opp på bakakslingen som er gåene? Kan dette stemme, vet ikke hva staga heter? Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 hehe må bare le litt for jeg fryktet motorfeste eller gummiforingen på gearkassa.Men det var kun den klossen som er på clutch armen som hadde komt ut av posisjon pga slakk wier :) En liten bagatell kan lage sånt helvete hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Takk uansett, er standard volvo revers her i traktene ja ^^ Anyways, en kompis sier det er foringene på de staga som går opp på bakakslingen som er gåene? Kan dette stemme, vet ikke hva staga heter? Ta å sjekk det om ikke det er det samme som var med min den klossen på enden av clutch armen så banker i tunnelen. hadde same symtona som deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Takk uansett, er standard volvo revers her i traktene ja ^^ Anyways, en kompis sier det er foringene på de staga som går opp på bakakslingen som er gåene? Kan dette stemme, vet ikke hva staga heter? Staga hetter momentstag.. Å ja, dem ryker vist du bruker bilen litt.. Helst først/værre på venstre side pga. vridningene når du spoler å herjer litt.. Men for guds skyld ikke gidd å bytt dem til verken orginal volvo foring eller poly foringer.. Holder iallfall ikke her... Å jeg kjører med orignal F motor.. Kjøp justerbare med kuler fra triangles;) Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpottedinNarvik Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Staga hetter momentstag.. Å ja, dem ryker vist du bruker bilen litt.. Helst først/værre på venstre side pga. vridningene når du spoler å herjer litt.. Men for guds skyld ikke gidd å bytt dem til verken orginal volvo foring eller poly foringer.. Holder iallfall ikke her... Å jeg kjører med orignal F motor.. Kjøp justerbare med kuler fra triangles;) Bruker nok bilen litt (A) ^^ Hvor får jeg kjøpt foringene du snakker om? Link motas med stor takk, da denna kakkinga irriterer meg. Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpottedinNarvik Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Ta å sjekk det om ikke det er det samme som var med min den klossen på enden av clutch armen så banker i tunnelen. hadde same symtona som deg Er litt nabb på detta, har bare hatt volvo i noen mnd. Hvor skal jeg se etter detta? Siter Spotted in Narvik på Facebook? https://www.facebook.com/groups/113062795388716/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg