kaffi Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 hmm.. jeg lærte dette og på GK elektro! men det blei aldri satt i sammenheng med at de var en lader av noe slag der. er det dette som er pointet? at så lenge man har dynamo etc så har det ingenting å si om batteriene er like? Slik som jeg har lært det er det at når det er ulike batteri så vil det beste bli like bra/dårlig som det dårligeste når det ikke har lading fra enten lader eller dynamo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 -og når en starter motoren igjen så vil begge batteriene lade seg opp til sine respektive spenninger... Case closed?! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 -og når en starter motoren igjen så vil begge batteriene lade seg opp til sine respektive spenninger... Case closed?! Mvh Pål En kommentar der... Batteriet vil aldri få høyere spenning en det dynamoen klarer å prestere. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 tar jo også tid å lade opp batteriene, og det tenkes jo at ikke alle kjører bilen sin hver dag. Dvs min konklusjon er om man skal absolutt ha 2 batteri i bilen (Noe som forøvrig ikke er topic) så bør en ha 2 like batteri. Eller bruke laderele eller hva det het som skiller batteriene når det ikke er lading men åpner kretsen når det er lading. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 tar jo også tid å lade opp batteriene, og det tenkes jo at ikke alle kjører bilen sin hver dag. Dvs min konklusjon er om man skal absolutt ha 2 batteri i bilen (Noe som forøvrig ikke er topic) så bør en ha 2 like batteri. Eller bruke laderele eller hva det het som skiller batteriene når det ikke er lading men åpner kretsen når det er lading. Eller bruke batterier med så lik ESR som mulig. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg