Attila Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Hei, jeg har sett litt på diverse bassløsninger nå som jeg skal oppgradere litt i bagasjen. Etter å ha blitt lei av "grøtete" bass med to 12" billigelementer i porta kasse, har jeg begynt å titte litt på noe som vil spille litt penere med den samme "trøkken". Har egentlig bestemt meg for to stk peerless 15" i en lukka kasse, drevet av en dynabel 4501 monoblokk. Spørsmålet mitt er bare om noen med litt peiling vet om noen elementer som vil spille penere i en slik løsning, til en pris på under 3500,-. Vet at mange ville gått for flere mindre elementer for sq, men trenger litt membranareal, og det blir billigst med to store istedetfor mange små. Tar imot alle synspunkter og råd med takk. :) Slenger ved link til sub'ene http://www.mamut.com/dynabel/subdet349.htm Siter 89' E34 525 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Har selv testet 2stk peerless 15" på en dynabel bf4501, og det spilte meget bra... bf4501 hadde fin kontroll på elementene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Det er overhodet ingen grunn til å skulle velge små elementer til SQ. Et godt element er et godt element, størrelsen har ABSOLUTT ingenting å si ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Attila Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Takk for svar! :) Det jeg har fått høre også, men er mange besservissere som påstår at store elementer er treigere pga massen på membranet eller noe BS, men har lest en tråd her et sted hvor den myten ble avkreftet. Derfor jeg tenkte at det kom til å bli en "kjøp 10 tommere"-tråd istedetfor å få svar på det jeg egentlig ville. :afro Siter 89' E34 525 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg