Adsome Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Heisann! har gått til innkjøp av en hks dumpventil med ombygningskit til slik at den blir en resirk ventil, selger sa at dette skulle fungere uten noen problemer, men er litt usikker på oppkopling av denne. Han mener på at jeg skal montere dumpventilen rett foran innsuget (på trykk siden) og bruge den orginale signal slangen og resirk slangen. men det jeg stusser litt på er at selger sa at jeg skulle bruke slangene fra den øverste ventilen som ligger på slangen til luftfilteret og ikke den nederste som er resirkventilen? Noen som har noen innspill eller tips om hvordan jeg kan få dette til og fungere så setter jeg stor pris på det:D Mvh Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 hvis du har tenkt å bruke den som resirk er det vel igrunn bare å ha den der den orginale resirk'en sto.. hvis ikke så setter du den mellom gasspjeld og intercooleren! Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adsome Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 men det er den nederste av di to orginal ventilene som er resirk ventilen? er det da ikke noe problem og ha ventilen før spjellhus og fremdeles bruke di orginale slangene til resirken? (signal og resirk retur) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 hvis det er en 1,8t motor, så er det kun en resirkventil.. du har noe annet kom kan ligne på en ventil, men det er det ikke... det er åndinga til veivhusventilasjon... hvis du skal ha dumpen på den siden mellom gasspjelp og intercooler, så må den kobles som ren dumpventil som slipper alt ut i friluft!, hvis du skal ha den der den orginale resirken står, så kan du bruke den som resirk, og bruker da begge slangene Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adsome Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 allright men da satser jeg på bytte ut resirk ventilen med med hks dumpen.. er vell ikke anbefalt å ha ren dump i friluft på vagmotoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 det stemmer Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 men Forge er kommet ut med en nu ventil som både er resirk og dump, som er spesielt egnet til vag 1,8t motorene Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adsome Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 ja så dem etter jeg allerede hadde vært å kjøpt hks`en...Typisk :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenskerun Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 men Forge er kommet ut med en nu ventil som både er resirk og dump, som er spesielt egnet til vag 1,8t motorene Hvor selger de det hen? Siter -96 A4 1,8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adsome Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 turbofun.no har, men har ikke på lager når jeg sendte mail til dem.. tror di skulle få inn igjen neste uke:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg