ssagat Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Vurderer å kjøpe en trimmet 200sx s13, det jeg lurer på er hvordan det blir med feks eu godkjenning. Hva sier de til frontmontert IC og uorginal turbo osv.. kan jeg risikere å bli avskiltet om jeg har langt mer hk enn orginalt? Eller kan jeg risikere å måtte vise den til biltilsynet, å i så fall hva vil skje da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Om bilen ikke er godkjent med modifikasjoner, så ja. Biltilsynet bryr seg ikke om hvilke deler du har brukt, men om effektøkning. Om du kjører med større turbo, så har du nesten garantert en effektøkning. Bilen er såpass gammel, så om du har papirer på alle modifikasjoner, så vil du få bilen inn uten å måtte betale. Alt som trengs å bli gjort er å føre nye spesifikasjoner inn i vognkortet. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet August 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Om bilen ikke er godkjent med modifikasjoner, så ja. Biltilsynet bryr seg ikke om hvilke deler du har brukt, men om effektøkning. Om du kjører med større turbo, så har du nesten garantert en effektøkning. Bilen er såpass gammel, så om du har papirer på alle modifikasjoner, så vil du få bilen inn uten å måtte betale. Alt som trengs å bli gjort er å føre nye spesifikasjoner inn i vognkortet. Tenkte meg det ja. Men vil det verkstedet hvor jeg eu godkjenner bilen, sende meg videre til biltilsynet om de ser at det er tuklet med motoren? eller bryr de seg bare om selveste eu kontrollen. Er det noen som vet om det er vanskelig å få godkjent en 200sx med feks stage 4 oppsett ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Er vel strengt tatt ikke noe vanskeligere enn andre biler med samme oppsett. Har du bremser, så burde det ikke være noe større problem. Det med å bli sendt videre på eukontroll er jeg ikke sikker på. Kommer vel litt an på hvem som gjør den. Jeg anbefaler deg å dra til biltilsynet først, å få godkjent disse modifikasjonene. For om du er innblandet i et uhell med døden til følge, vil du sitte fint i det når man finner ut at bilen er trimmet(Noe de gjør) Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 vel, er ikke alle som ser at du har en STØRRE turbo, andre dyser og slikt. få avgasskravene innenfor det de skal være og still med ny vasket bil. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet August 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Hvordan blir det med forsikringen om jeg får bilen godkjent med la oss si 300 hk.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Det blir dyrt... Hehe. Nei, du må vel regne med en liten økning, men ser på det som bedre enn tre millioner i gjeld og et liv på samvittigheten. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Er ikkeno stress å få bilen EU-godkjent med større turbo så lenge den er innen for alle co2 og alt det andre. Jeg har hatt lysgassen på bilen mens han glodde under panseret. Og ja han viste hva det var. :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Spørs vell hvor gammel bilen er da, er den over 10 år så kan du gjøre hva du vil så vidt jeg vet med tanke på trimm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet August 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Spørs vell hvor gammel bilen er da, er den over 10 år så kan du gjøre hva du vil så vidt jeg vet med tanke på trimm.. Det blir ikke avgift på den ekstra ekkeften om bilen er over 10 år, men regner med at forsikringen ikke blir den samme, er jo tross alt solid forskjell på 169hk og rundt 300hk. Men er det ingen her som har prøvd å få en s13 godkjent med effektøkning? omtrent alt av s13 som er til salgs er jo lettere trimmet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 feil, forsikringen BØR ikke bli dyrere! så lenge det er godkjent følger det den normale prisen! om ikke annet er anbefalt fra en part eller to. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet August 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 feil, forsikringen BØR ikke bli dyrere! så lenge det er godkjent følger det den normale prisen! om ikke annet er anbefalt fra en part eller to. Sjeldent jeg er glad for at jeg har feil! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Tror nok dette ikke er no problem så lenge avgassene er i orden. Er vel ikke no egent punkt på eu kontroll som omhandler effekt i motor. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Tror nok dette ikke er no problem så lenge avgassene er i orden. Er vel ikke no egent punkt på eu kontroll som omhandler effekt i motor. Nei nettopp, tror ikke noen verksted sjekker om turbo og den slags er orginalt heller på en EU kontroll, og skriver iallefall ikke annmerkning på det. Hvilken kategori skulle det vært? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Spørs vell hvor gammel bilen er da, er den over 10 år så kan du gjøre hva du vil så vidt jeg vet med tanke på trimm.. Det stemmer det, men bilen har kun vært i Norge i litt over 4 år ;) Står svart på blått i vognkortet til og med :hellothere: Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.