Gå til innhold

kobling av gammel stereo =D

Ranger emnet

majlle

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Holder stadig på med bilen min, og nå har jeg fått ut mesteparten av "stereoen" som var der fra før..

Grunnen til dette var at alt var gjort rotete og halvveis.. (idioten skar store høl i setene for å trekke kablene "pent"..

Så, nå skal jeg koble det slik det en gang var..

Cdspilleren er en gammel Pioneer DEH-3130R.

Kontakten er litt spesiell, og jeg finner ikke noen informasjon om hvordan det egentlig skal kobles..

Så jeg loader opp noen bilder! =D kanskje noen kan gi meg svar.

r1.jpg

Den gule kabelen (øverst til venstre)og den røde er tvinnet sammen og koblet på en +ledning(12v)

På den gule henger det en lapp som sier; Battery 12v.

-Den svarte rett under er jording

-Den blå\hvite og gul\svarte er system remote og mute (disse går ingen steder)

- De grå til høyre nede er til høytalerne..

Spilleren fungerer utmerket, men det er veldig dårlig lys på displayet.. Jeg leste et sted at det skulle være en orange kabel som gir det, men det eneste jeg fant bak der var en orange kabelstump som var kuttet i begge ender.

Kan jeg koble til flere høytalere på denne kontakten?

r2.jpg

Andre siden av kontakten

r3.jpg

Svart liten boks som det går + og minus inn og ut av.

Hva er dette og hva gjør den?

Minusen er koblet til jord, men plussen henger løst..

Må bare legge til at den forrige eieren har "tvinnet" sammen to plussledninger fra spilleren (rød og gul) og koblet til en annen plussledning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du leser sticky ståden om ISO-her kan du se på fargekodene hva de forskjellige er! (http://www.bilforumet.no/bilstereo/160878-how-to-koble-iso-kontakt-til-lednings-nettet-i-bilen-med-bilde-for-de-som-trenger.html)

Den røde og gule som er koblet sammen er for å få spilleren til å spille uten å ha på tenninga i bilen. Mange foretrekker det.

Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg kjøpt meg noen universale iso-kontakter og loddet alt sammen slik at du kan sette inn en hvilken som helst spiller senere og kjøpt en ny overgang til den spilleren du har.

Får kjøpt ISO'en på stort sett alle steder som selger bilstereo (også biltema og clas-ohlson). Blir vanskelig å koble på flere høytalere på den der, da du ikke har noen kontakter som går inn i spilleren.

Den lille boksen kan jeg desverre ikke svare på hva er for noe!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider