lars-frr Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Sliter med høyt turtall 1. Jeg skrur på motoren når den er kald og den fusker og går ujevnt på tomgang , (normalt ) Men da har den vanligvis blitt fin igjen etter 5 min men det skjer ikke lengere når skjer dette 2. Motoren går på veldigt høyt turtall når jeg setter det den i fri , litt morsomt for jeg slipper og gi gass hvis jeg sitter i kø , er bare å slippe opp klutchen Men er jo ikke noe digg å kjøre rundt med da .. Vet ikke om dette kan ha noen sammenheng med at en vannslange røyk her forrige dagen , etter at den røyk så har liksom problemen bare ramla inn. Har fått ny vannslange nå , men blien er fortsatt rar Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Hvis det er sånn k-jetronic du har, så har du 1 tomgansskrue som sitter på innsuget. juster den ut for å få ned tomgangen, hvis det ikke funker er kanskje stop skruen på gassvaier saken litt langt ute? Det er sånn det ser ut på urquattroen min hvertfall, regner med at det er nogenlunde likt. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Er det ikke en "vokstermostat" på gasseren som, når den ryker, gjør at bilen øker en del på tomgang tro....? Har en eller annen choke funksjon tror jeg.... Har skjedd på to av brutterns golfer (1.6l gasser motor) Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Jeg har en 1.6 l , har prøv og stille inn den tomgangsskruen , men den stikker likosm litt langt ut .. Vet ikke om den skal det eller ikke , men den er veldig tong og dra inn og den holder seg heller ikke der ... Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Originally posted by lars-frr Sliter med høyt turtall 1. Jeg skrur på motoren når den er kald og den fusker og går ujevnt på tomgang , (normalt ) Men da har den vanligvis blitt fin igjen etter 5 min men det skjer ikke lengere når skjer dette 2. Motoren går på veldigt høyt turtall når jeg setter det den i fri , litt morsomt for jeg slipper og gi gass hvis jeg sitter i kø , er bare å slippe opp klutchen Men er jo ikke noe digg å kjøre rundt med da .. Vet ikke om dette kan ha noen sammenheng med at en vannslange røyk her forrige dagen , etter at den røyk så har liksom problemen bare ramla inn. Har fått ny vannslange nå , men blien er fortsatt rar Sikkert den jævla Gassern:) Bytt den:) dyrere å reparere enn å hente en på hoggern.. DØD over 2E2 gassere:).. tror de skal ha noen inne på Skedsmo.. http://www.bilopphogging.no ,... gå inn å sjekk deler:) Kjøpte min der for 2 uker siden eller noe:) å med litt justeringer fra venner og meg så er den helt fin nå:) choke'en funker som den skal å den skrur seg av når den har blitt varm.. deilig følelse når den føkkings 2E2 gassern først fungerer som den skal Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Men er det noe stress og bytte for en som kan det ?? Hva ga du for din forgasser ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Originally posted by lars-frr Men er det noe stress og bytte for en som kan det ?? Hva ga du for din forgasser ?? gjort på 1,2,3 og bytte ikke noe problem. jeg har 3 gassere. .kjøpte en som hadde gått 27 tusen .. den måtte jeg ut med 800 for. men du! hvis problemet kom etter at du bytta en slange så lurer jeg på åssen slange? hvis den går høyt på turtall hele tiden... det har jeg også.. det er ganske kjett, kan være mye rart, men hvis du lar bilen din stå og gå uten å kjøre den er den sånn da? for hvis den ruser seg opp når du har kjørt den litt kan det være feks for lite gjennomstrømming av frost væske.. da blir den ikke ordentlig varm.. men du kan sjekke følgende voks termostat.. slange fra gasser til insug.. er det hull i den har du problemet. suger den falsk luft vil den også ruse seg opp.. du finner ut om den gjør det ved å dytte ned luft boksen roer den seg er det flens pakninga.. ell du kan sprute på start gass men det er vanskelig å få til å funke når den allerede går så høyt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Har fortiden ikke frostvæske i bilen , men skal fylle på det idag , har kun vann , gadd ikke fylle opp med frostveska da det var hull i slangen ... Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Kan det være det som er galt ... Hadde vært digg isåfall Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Originally posted by lars-frr Kan det være det som er galt ... Hadde vært digg isåfall er det hull i slangen nå? da funker det jo i alle fall ikke.. uansett ikke no sjekk trekk og putre rundt med vann nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Har fikset alt sammen nå :) Gadd ikke fylle på med frost veske siden slangen var ødelagt . Har kjøpt ny slange og jeg har fylt på med frostveske. Har også kjøpt en forgasser som går bedre en den gammle , men fortsatt på litt høyt turtall Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Originally posted by lars-frr Har fikset alt sammen nå :) Gadd ikke fylle på med frost veske siden slangen var ødelagt . Har kjøpt ny slange og jeg har fylt på med frostveske. Har også kjøpt en forgasser som går bedre en den gammle , men fortsatt på litt høyt turtall huff kjøpt ny gasser FØR du i det hele tatt har feilsøkt på den gamle..... 2e2 er ganske håpløse.. klarte du å bytte den selv eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Originally posted by lars-frr Har fikset alt sammen nå :) Gadd ikke fylle på med frost veske siden slangen var ødelagt . Har kjøpt ny slange og jeg har fylt på med frostveske. Har også kjøpt en forgasser som går bedre en den gammle , men fortsatt på litt høyt turtall Har du justert på den skruen som er på den armen som er intil den "UFO" huset??.. dytter du denne armen innover.. går turtallet ned? hvis.. ta en tang å juster denne... Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 Det var digg med ny forgasser , nå fusker den ikke om morgningen, og motoren går mye bedre. AXION- Jeg ha prøvd å dytte den "knappen" lengere inns og da går den på lavre turtall. Men den går ut igjen med en gang , skal dra å få sjekekt det ut imorgen .. Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg