Gå til innhold

kompressor til ac

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

evnt kan du ta en tur til meg, så skal vi fot fine ut hvor feilen ligger. tipper den er potte tom for væske jeg. Jeg driver forresten med det ogdå, så jeg kan fylle. Må nok regne med ett par lapper brukt,kanskje fem nytt. Så spørs det hvilken modell det er da. fra og med 92 ble r12 ulovlig og levere.. så da bør du konvertere anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner jo noen voyagere på høggere rundt omkring. Min lokale har vel en 3-5stk inne. Noen av de burde jo ha et AC-anlegg i brukbar stand. Men jeg aner ikke om du må tappe anlegget først, eller hvordan du gjør det før du skrur ut.

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evnt kan du ta en tur til meg, så skal vi fot fine ut hvor feilen ligger. tipper den er potte tom for væske jeg. Jeg driver forresten med det ogdå, så jeg kan fylle. Må nok regne med ett par lapper brukt,kanskje fem nytt. Så spørs det hvilken modell det er da. fra og med 92 ble r12 ulovlig og levere.. så da bør du konvertere anlegget.

men er det egen væske for kompressoren da?? er svogeren min som sliter med dette så jeg skal bare hjelpe han. han fyllte anlegget med væske i fjor sommer.. han skal ikke ha brukt der skal det kjøpes inn nytt.. 5 lapper var ikke akkurat billig men må man så må man.. fikk beskjed om at clutcen kostet 5 lapper,der prøvde de å lure han uten å lykkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er den kanskje dyrere.. men det må dere jo bare høre om hos forhandler. Kompressoren har pumper jo kuldemediet rundt.. Er anlegget helt tomt, vil den ikke starte.. det er jo den som "sirkulerer" kulmediet. Er trykket for lavt, sitter det pressostater som slår ut og nekter kompressoren og starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg kjøper gjerne delene mine fra USA, hos RockAuto.com. Der er det rimelig, de har stort utvalg av deler, og prisene blir vesentlig lavere enn å kjøpe i Norge.

Alternativt kan deler også kjøpes hos Megawheels (ja, dekkforhandleren, de importerer US-bildeler på si'.)

Ole Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider