Gå til innhold

SoundMagus Class D, X-3200

Ranger emnet


Bayas!

Anbefalte innlegg

Okey, så neste(og siste) gang denne forsterkeren testes "offentlig" gis den en kontinuerlig driftsspenning på 14,4 volt, og tilstrekke- lig med strøm, igjennom HELE maksbelastningen/"burpen". Hvis ikke er effektmåling på denne "ampen"(og alle andre typer forsterkere) bare bortkastet tid...

 

Kunne vert greit å få satt en endelig sluttstrek på hva denne forsterkeren VIRKELIG leverer av effekt! :)

 

"OT" Firekanaleren(C-160) har en anbefalt sikring fra produsenten på 60A - hvis det skulle være av inntresse(beklager til trådstarter hvis det siste jeg skrev her var "OT" og helt uinnteressant). :)

 

 

Vi skal måle mer, men saken er uansett helt klar, 3kw klarer den ikke å levere.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med andre ord blir du perverst imponert av forsterkeren min om jeg sier at jeg klarer å trykke ut 125 db ved 20 hz med så lite som 4-5 watt? ;)

 

Nei, men hadde du lagt på til 160 db ved 20 hz så hadde du imponert flere perverst mye...damndamn :oohh :scared :eek: :tannløs:

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal måle mer, men saken er uansett helt klar, 3kw klarer den ikke å levere.

 

Målte du hvor mye ampere ampen trakk ???

Hvor stor er sikringen i ampen/eller anbefalt ?

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte du hvor mye ampere ampen trakk ???

Hvor stor er sikringen i ampen/eller anbefalt ?

 

Nei, vi hadde ikke så mye tid, så målte kun tilført til subbene..

4.august skal denne ampen måles i huet og ræva for å si det sånn, hehehe..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hadde du lagt på til 160 db ved 20 hz så hadde du imponert flere perverst mye...damndamn :oohh :scared :eek: :tannløs:

 

Om jeg sier at det er i et rom på 84 kubikkmeter da, ikke en liten bilkupè på snaue 9 kubikkmeter. Fortsatt ikke imponerende? ;)

 

humm noe som har peiling her godt er det for eg skulle te å bestille t 4 stk men det driiiter eg i nå kan du si

 

Hvorfor det? Fordi den målte mindre enn produsentens spesifikasjoner? Hvor ellers har du tenkt å finne 1260 watt til 3000 kroner? Det er flere her inne som har kjøpt seg nettopp denne forsterkeren og er storfornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg sier at det er i et rom på 84 kubikkmeter da, ikke en liten bilkupè på snaue 9 kubikkmeter. Fortsatt ikke imponerende? ;)

 

 

 

Hvorfor det? Fordi den målte mindre enn produsentens spesifikasjoner? Hvor ellers har du tenkt å finne 1260 watt til 3000 kroner? Det er flere her inne som har kjøpt seg nettopp denne forsterkeren og er storfornøyd :)

 

Nei, er fortsatt ikke imponert...;)

 

 

Og det er faktisk mulig det er andre forsterkere ute på markedet som leverer minst like mye som soundanusen gjør ,med mindre forvrengning.;) til samme prisen.

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til sammenligning, hvordan yter for eksempel en Pioneer forsterker? (f.eks. dine? :p) på samme testmetode? Med subwoofer , ikke regn motstand.. Hadde vært morro å sett..

Kan sikkert måle strøm en gang på de også, når de skal monteres igjen, men jeg har 71 Volt med rent signal på høyttalerutgangen, mens Soundmagusen har 45 Volt..

 

Skal også sies at min amp er oppgitt til 1x1500w rms i 2 ohm, mens soundmagusen er oppgitt til 1x3000w rms i 2 ohm ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår