Gå til innhold

Dyser og valg av dyser

Ranger emnet


wabby

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal til å sette kompressor på bilen (type Eaton M62). Da kommer spørsmålet om det er nødvendig å bytte ut dysene.

 

Motoren er en VW 2.0i motor av type 2E.

Jeg vet desverre lite om disse orginaldysene, og hva de er gode for. Motoren er vel orginalt 115HK en plass. Etter at kompressor er montert så håper jeg kanskje å oppnå ca 160-170hk.

 

Har fått tilbud om "grønne dyser" som var nye, men han visste ikke noe mer om dem. Sa at de selges på farge og på farge kan man ofte vite hva de er gode for.

Noen som kan fortelle litt rundt dette?

 

Takker for alle svar :)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvilke ''grønne'' dyser disse du har fått tilbud om da, G60 har grønne, disse ville vært ypperlig til ditt bruk, men tviler på det er mange som kjøper nye slike.

Andre grønne kan være 440ccm dyser som er lysegrønne(lime) disse er vel overkill til ditt bruk da de kan fløde til 350hk på en 4syl maskin.

 

Få tak i noen dyser fra S4/S6 AAN motorene, disse er rimelig å få tak i (max 500kr) og holder til nok av effekt.

Uansett ved valg av dyser så bestemmer jo bensintrykket ditt endel for valg av dyser, om du ikke vil ha en justerbar regulator. Også må jo programvaren forandres slik at du får riktige åpningstider, etc.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høre med VAG om priser på s4/s6 dysene. De "grønne" dysene jeg snakker om var ikke limelyse om jeg husker riktig. Men skal stikke innom han igjen og lese av nummrene.

 

Bensinpumpa mi er fra en GT, vet ikke hvor mye trykk den klarer, men var i allefall bedre enn min orginale.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut litt mer om dem.

 

 

Bosch Green Giant 42# 450cc/min - 3 bar

GreenGiant_1.jpg

 

På en annen nettside så kaller de dem "Bosch 415cc injectors". Så det er noe rundt der:)

 

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3240664

 

 

Overkill, eller kan jeg bruke dem?... får dem billig så.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår