gulars85 Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 har en 1990 mod passat stasjonsvogn 1,6 tdi(samme maskin som golf 2 gtd) den har rullet rett over 270.000 km. sviver som en drøm og bruker svært lite olje til å være gammal turbo-diesel. den bruker ca 1 liter olje pr 9.000-10-000 km. nå tenkte jeg å bytte olje på den. hva slags olje er det å anbefale til denne bilen. regner med det er en del vag.entusiaster som kan anbefale noe til meg. han som hadde bilen før meg sa han kjørte på castrol slx/txt tror jeg det var. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 er vel bare å prøve seg fram, er ikke sikkert den tårler helsyntetisk,,, kan begynne å bruke mye olje da.. jeg kjørte med mineralolje på min 1,6TD, byttet hver 5000km.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Vanlig 10-40 Delsyntolje er fint. Hvertfall det jeg har hatt på 1.6 TD motora mine... 270k er ikkenoe for de motora der, holder lengre enn bilen :D Motoren i den andre Golfen min kvelda på rundt 600k uten ovehaling :) BTW det er 1.6 TD ikke TDi.... Er det intercooler på den motoren? Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gulars85 Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Vanlig 10-40 Delsyntolje er fint. Hvertfall det jeg har hatt på 1.6 TD motora mine... 270k er ikkenoe for de motora der, holder lengre enn bilen :D Motoren i den andre Golfen min kvelda på rundt 600k uten ovehaling :) BTW det er 1.6 TD ikke TDi.... Er det intercooler på den motoren? ja, jeg har intercooler på den. vet ikke om de kom med det i norge men denne er importert fra tyskland i 97 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg