LMJ Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Noen som har hatt problemer med at bilen er ujevn på tomgang... fusker noen sekunder før den legger seg rolig på 900 rpm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Hadde problemer med det før girkassa røyk jeg. :spin Men om det hadde noen sammenheng vet jeg ikke. Er hvertfall borte nå etter at girkasse og clutch er bytta.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LMJ Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 jasså!? mye kom det byttet på da? hadde du noe ulyder fra girkassen før den røyk eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Hadde ingen merkbare symptomer forutenom tomgangen egentlig, girkassa sies jo å være en svakhet på denne bilen. Hadde bare gått 90 000km. Bytte er dyyrt.. Finner du brukt får du kassa for en 5-8 000,- tror jeg, men vanskelig og oppdrive, hvertfall med litt lav km. Nytt koster den 26k hos møller. Gikk for ei overhalt og forsterka kasse fra norskbildelsenter til 18k, ganske dyrt men fikk fikset det kjapt hvertfall. clutch kom på 2500,- Det med tomgangen var noe som kom og gikk over tid, like før kassa havarerte begynte jeg å høre tikking og hyling mens jeg kjørte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Nå har tomgangen min begynt å tulle igjen, kommer og går det der.. Men da kan du hvertfall slutte å bekymre deg for girkassa di! ;) Noen som vet hva problemet med tomgangen kan være? Syns den går litt høyt til tider her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LMJ Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 du sliter bare med at den går høyt på tomgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Har fuska tidligere, men nå idag begynte den å gå høyt igjen (som den også har gjort tidligere) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LMJ Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 hvor høyt? min fusker som et helvete... og det plager meg sykt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 driver og hopper opp og ned, en 1200 ca. På "gode dager" ligger den ganske støtt på 900. Vet ikke om det bare er en justeringssak eller no sånn.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg