Gå til innhold

Div. spm ang Mondeo

australiaboy

Anbefalte innlegg

Jeg har et par småproblemer med Mondeoen min (1995 modell) som jeg håpet noen av dere kunne hjelpe meg med:

1) Etter at jeg har istallert anlegg i bilen, så sluttet plutselig tåkelysene å virke. Har sjekket sikringen, men den er helt intakt. Hva kan være problemet?

2) Når jeg kjører med lavt turtall (2000rpm) i 2. gir og tråkker gassen litt inn, så kommer det en slags puste-/hveselyd fra den midtre friskluftanleggsventilen i dashbordet. Hva kan dette være? Kan det være noe hull/lekasje i kanalene bakom? Dette skjer når friskluftanlegget er slått helt av. Har heller ikke aircondition.

Takker for alle svar!

mvh

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel kanskje vært uheldig under strekkingen av kabler at du har fått dratt de ut av bryteren eller andre plasser.

Ang innsugslyden var jo dette rart.

Men innsuget ligger jo nesten helt oppi torpedoveggen. Kan jo være dårlig isolering i mellom motorrom og kupe, sånn at det høres ut som det kommer fra lufteanlegget.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by australiaboy

Jeg har et par småproblemer med Mondeoen min (1995 modell) som jeg håpet noen av dere kunne hjelpe meg med:

1) Etter at jeg har istallert anlegg i bilen, så sluttet plutselig tåkelysene å virke. Har sjekket sikringen, men den er helt intakt. Hva kan være problemet?

2) Når jeg kjører med lavt turtall (2000rpm) i 2. gir og tråkker gassen litt inn, så kommer det en slags puste-/hveselyd fra den midtre friskluftanleggsventilen i dashbordet. Hva kan dette være? Kan det være noe hull/lekasje i kanalene bakom? Dette skjer når friskluftanlegget er slått helt av. Har heller ikke aircondition.

Takker for alle svar!

mvh

Jørgen

Et problem med tåkelysa på disse bilene er ved selve bryteren og lednings-nettet til denne. En stikke på bryteren og ledn.nettet har en tendens til å "brenne".

Ellers har jeg problemer med å forstå det andre problemet ditt utifra forklaringen din.

Hører du lyden ved motorrus i fri ? Sikker på at lyden lokaliseres der du mener ? Det første som slo meg var at katalysatoren din kan være i ferd med å gå tett, da vil det lages en hvese/blåse lyd i EGR systemet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by australiaboy

Takker for alle svar!

mvh

Jørgen

som Zetec sier så er dette fra innsuget på bilen..

jeg har også denne lyden, med standard innsug.

prøv å åpne panseret og trykk litt med høyrefoten så skjønner du :)

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider