australiaboy Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Det er noe jeg lurer på ang isolering av en 2 liters 95 modell Mondeo: 1) "Lufteventilene" ved siden av vinduene på bakdørene. Har disse noe viktig funksjon? Jeg vurderer å tette disse hullene med asfaltplater. Er dette lurt? 2) I hattehyllen langs bakruten er det en del små luftehull for bagasjerommet. Igjen: Er det lurt å tette igjen disse? Har nemlig installert et middels stort annlegg, og ønsker å isolere bilen litt mer enn standard. Musikken høres nesten like godt utenfor som inni kupeen... Er det noen av dere som har Mondeo som har isolert bilen noe lignende? Takker for alle svar! mvh Jørgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Tett i hvertfall ikke igjen hullene i hattehylla! Da får du et duggeproblem! Isoler heller innvendig på karosseriplatene.:) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 Originally posted by australiaboy Det er noe jeg lurer på ang isolering av en 2 liters 95 modell Mondeo: 1) "Lufteventilene" ved siden av vinduene på bakdørene. Har disse noe viktig funksjon? Jeg vurderer å tette disse hullene med asfaltplater. Er dette lurt? 2) I hattehyllen langs bakruten er det en del små luftehull for bagasjerommet. Igjen: Er det lurt å tette igjen disse? Har nemlig installert et middels stort annlegg, og ønsker å isolere bilen litt mer enn standard. Musikken høres nesten like godt utenfor som inni kupeen... Er det noen av dere som har Mondeo som har isolert bilen noe lignende? Takker for alle svar! mvh Jørgen Har rett og slett ikke hatt behovet for å isolere min bil, har ett relativt stort anlegg i bilen, og man hører nesten ingenting på utsiden. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Originally posted by australiaboy Det er noe jeg lurer på ang isolering av en 2 liters 95 modell Mondeo: 1) "Lufteventilene" ved siden av vinduene på bakdørene. Har disse noe viktig funksjon? Jeg vurderer å tette disse hullene med asfaltplater. Er dette lurt? 2) I hattehyllen langs bakruten er det en del små luftehull for bagasjerommet. Igjen: Er det lurt å tette igjen disse? Har nemlig installert et middels stort annlegg, og ønsker å isolere bilen litt mer enn standard. Musikken høres nesten like godt utenfor som inni kupeen... Er det noen av dere som har Mondeo som har isolert bilen noe lignende? Takker for alle svar! mvh Jørgen 1) Disse kan du tette igjen.. det som er mer stilig er å skifte de ut med det tilsvarende fra mk2 mondeo'n :) (og da er de rimelig tette) på engelsk kalles de sail panels og quarter panels.. ang isoliering.. det du kan gjøre er å putte asfaltplater rundt om i dører og hele bagasjerom.. og hvis du er litt ivrig, riv ut seter og gulvteppe og ta gulvet også :) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg