Pretender Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Det er utrolig mange fint "Hobby" mekkere der uten som kan hjelpe en stakkar med noen tips slik at man slipper å bli flådd for penger på et verksted. I den forbindelse leger jeg denne tråden som kun skal inneholde beskrivelser av hvordan man gjøre forskjellige reprasjoner på bilen. Altså ikke noe snikksnakk;) Det er fint om admin kan låse denne tråden slik at den altid står øverst i forumet under 100/A6 Her er et forslag på reprasjonstips Da var tiden kommet til å sende godbilen (Audi A6 95 Q 2,6)på EU kontroll... Alt var selvsagt OK bortsett fra litt råte i gummiforingene i forstillingen. Sendte dermed kona på biltema for å kjøpe deler Bilmerke AUDI Bilmodell 100 Årsmodell 92- Plassering vn Art nr 72-344 Pris 479,00 kr Med delene på plass var det bare å sette i gang etter at ungene var lakt. Før man starter å skru er det ofte kjekt med litt rustløser på skruene som du har tenkt å skru av. Alt er som regel rusta sønder og sammen og sitter som et "#%¤&!!¤#%!!". Ikke bruk annet enn slagstrekker for å løsne på dette da det er lett å dra ting i stykker med vanlig skralle. Det første som må gjøres er å skru av stabilisatorstaget fremme. Dette må gjøres for at alle stagene ikke skal stå i spenn. Deretter må man løsne kula på enden av bærearmen som står inn i fjærbeinet. Her kan det ofte være behov for spett og hammer for å kommer noen vei. Når det er gjort er det til for å skru av stabilisatorstaget i gummiforingen inn på bærearmen. Når du skal skru av indre feste for bærearmen må du stemple opp motorrammen slik at motor og girkasse ikke ramler ned i hode på deg. Vær oppmerksom på at det sitter er liten alu.hylser langs bolten som må pirkes ut før du får ut bærearmen. Da skulle det bare være å sette ting sammen i motsatt rekkefølge......trodde jeg :roll: Alt går greit til man kommer til der hvor man skal tre på stabilisatorstaget i på bærearmen. Det går sån passer greit ned den første og så får man trøbbel med den andre. Her er trikset for å få til dette: Ikke sette på den ytersete gummiforingen inn på bærearmen( vel det er jo den man sliter med å få på så det greier du ikke like vell ) Sett bare på skiven og press ting på plass ved skru mutteren så langt det er gjenger. Så fester du stabilisatorstaget fremmer på begge sider. Finner en stropp som du setter opp som på bildet. Denne må du stramme så mye du tørr (det bør knake litt ) Når kan du skru av skiven og bolten igjen. Det bør nå være plass til begge gummiforingene. da er det bare å sette på hjulene og dekslene ..... tut og kjør... Merket stor forskjell på responsen i bilen.... Siter Eier av: Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006 Golf 1,9 TDI 4Motion 2005 X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995 X Golf 1,9 GTD 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.