oletider Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 har en 78 modell kadett c. holder på å få den i onkli stand og har dermed sandblåst litt. men kan se der jag har sandblåst og vasket og lagt på wurth greier og lakka over kommer rusten frem igjen hva har jeg gjort galt? håper på seriøse og onkli svar så jeg kan få satt igang igjen med bilen:D takker på forhånd for svar Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Tja, først og fremst må du forsikre deg om at du har fått vekk alt av rust. Så kan du grunne, og lakke... Da bør det holde seg vekk :) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Kanskje du har gjort samme feil som jeg gjorde med brunox. Nemlig og overlakke med 1 k lakk. Noe som ikke er luftett. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 1K lakk? hva er det? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Edit: feil Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 1 komponent lakk inneholder ikke klarlakk.Du må spraye over med 2k lakk. Med klarlakk. Øhhh 1K betyr at den ikke skal blandes med herder, 2K betyr at du må blande i herder for at den skal herde seg skikkelig, om der er iblandet klarlakk eller annen transparang tilsettning har ingenting med om den er 1K eller 2K, og det er ikke alle merker 2K lakk som har innblandet klarlakk heller, men når du mikser en farge i 2K og du går tom for den blanke tilsettningen noen merker bruker, så kan du bruke klarlakk som erstatning Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 har en 78 modell kadett c.holder på å få den i onkli stand og har dermed sandblåst litt. men kan se der jag har sandblåst og vasket og lagt på wurth greier og lakka over kommer rusten frem igjen hva har jeg gjort galt? håper på seriøse og onkli svar så jeg kan få satt igang igjen med bilen:D takker på forhånd for svar Var temperaturen fin når du sandblåste ? var det tørrt ? har du vannutskiller på lufta fra kompressoren ? tok du på det sandblåste feltet med bare hender ? hva vasket du med før grunning, hvor lenge gikk det fra du sandblåste til du grunnet ? hva slags Wurth greier, og fikk Wurth greiene tørke skikkeligt ? Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Hehe okey sry. Var ikke helt sikker se. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Var temperaturen fin når du sandblåste ? var det tørrt ? har du vannutskiller på lufta fra kompressoren ? tok du på det sandblåste feltet med bare hender ? hva vasket du med før grunning, hvor lenge gikk det fra du sandblåste til du grunnet ? hva slags Wurth greier, og fikk Wurth greiene tørke skikkeligt ? jada tempraturen var verken for varm eller for kald. hel grei tempratur. tørt var det også. har nok ikke vann utskiller på kompressoren nei:/ tror ikke jeg tok på det heller, vasket med tynner,som ejg fikk beskjed om. eter jeg sandblåste å vasket så smørte jeg på wurth rustomvandler tror jeg det var. det fikk tørke skikkelig ja og behandla det innen 48 timer som det stod jeg skulle. Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Hva med lakken som du tok over? Hva var det for noe? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Da kan du ha fått fuktighet i stålet gjennom lufta fra kompressoren Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Juni 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 det var zink grunning, først sandblåst, så vaska jeg med tyner, så påførte jeg wurth, og så zink grunning. Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Nå har ikke jeg så mye peiling. Men den zinken jeg har vært borte i er ikke "luftett" = rust hvis man ikke legger noe annet oppå? Så da er det vel litt av begge deler, fuktighet og lakk. Og så har jeg lest at zink ikke er noe særlig og bruke fordi lakk biter dårlig på det? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 tar å sandblåser på nytt da og lakker med syre grunning helelr da? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Er vel ikke lufttett det heller? Husk og kjøp vannavskiller først da. Torshov sin er fin. Vannavskiller og regulator i ett. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg