ePiFaNT Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Og ikke bruk gain til å justere volum med, gain er IKKE en volumkontroll! Gainkontrollen er der for å tilpasse forsterkeren til spilleren, for å si det enkelt. Gain justeres så forsterkeren yter max uten å klippe ved det nivået spilleren gir ut uten å forvrenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarpanther Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Bøyer meg for ePiFaNT, han har selfølgelig rett i dette :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 det vet jeg :)... men greit med en liten reminder :P Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilvrBlue Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 nå skal jeg kun ha pioneer anlegg i bilen.. pioneer har ikke komponentsett på 6,5" så nei.... blir nok ikke det... å ja jeg skal ha høytalere i hattehylla.. men er det noe vits å ha større bak?? enn forran?... blir det så veldig forskjell? og trenger jeg 2 eller 1 forsterker da?... siden det er forskjell på høytalerene Jeg har 2 stk komp sett fra dynabel, ett på 6" bak, og skal ha inn det på 5" foran. Allerede nå merker jeg at 6" spiller høyere enn standardhøytalerene.. (2 stk i døra og 2 stk diskanter på dashen, møkkating) 5" vil spille litt lavere enn 6", ja. Større bak, om du feks har en spiller som har kombinert "rear-SW" utgang da du må splitte lyden før en evt forsterker. Da kan du ikke bruke Fade funksjonen i spilleren til å kontrollere om lyden skal komme foran eller bakfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg