Gå til innhold

Hvordan kobble memoryen på spilleren?

Ranger emnet

polarpanther

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk :)

Jeg irriterer meg grønn over at jeg må stille inn spilleren for hver gang jeg starter bilen.

Hvor/hvilken ledning er det som styrer memoryen på spilleren?

Er en Sony Explode.

Ligger en ledning som er merket ATT, som ikke er kobblet til noe, hva er dette?

Går jo ikke an å søke i forumet lenger. Den reklamebannern dekker jo over søkefeltet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde søkt litt på forumet hadde du finni ut at dette spørsmålet har blitt svart mange ganger før.

Prøv å bytt rød og gul ledning bak spilleren. Rød fra spilleren inn på gul fra bilen, og omvendt. Funka hos meg hvertfall.

( )2006 Toyota Hiace 4x4

(x)1999 BMW 520i touring

(x)1979 Volvo 244

(x)1998 Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde søkt litt på forumet hadde du finni ut at dette spørsmålet har blitt svart mange ganger før.

Ikke klag på at folk ikke gidder å søke når du ikke gidder å lese det som står i første linje engang!

Altså, Gul skal være kobla direkte til batteri, med sikring i mellom. Rød skal være koblet til tenninga.

Du kan gjøre som en sier her å koble rød og gul sammen, men da må begge få konstant strøm fra batteri, og du må slå av spilleren selv når du skal ut av bilen.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått det til eller? :)

ATT (blå/hvit) er for å styre el-antenne orginalt og brukes til å sku forsterkere på og av, samtidig som spilleren :)

fant du ut det i svaret mitt eller?...

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant du ut det i svaret mitt eller?...

Nei jeg pleier ikke lese innlegg av folk med audi i avataren sin!

Polar: Har du støy i høytalere som er koblet på forsterker? Ville i første omgang gått over alle jordingspunkter og sørget for god kontakt til bart metall. Både spiller og forsterker(e). Er det fortsatt støy så kan du jorde signalkabel :)

Grunnen til at jeg vil anbefale dette er at hvis det er støy pga dårlig jord så kan det fort gå dårlig =/ forsterkeren kan prøve å hente jord via signalkabelene og ta knekken på spilleren din.. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkerene får jord rett fra batteriet med gode kobblinger både på batteriet og på forsterkeren. Har batteriet i kofferten, så ble så enkelt å legge opp en liten meter fra batteriet.

Jeg tror nok at det er spilleren som har dårlig jord, så vil som du sier først legge en god jording på den, og se/høre hva som skjer da. Blir det ikke bedre så får jeg prøve å jorde signalet.

Er forøvrig en fillespiller fra Sony som begynner å dra på åra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider