baxter Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Jeg har akkurat hat min II'er inne på verksted for å få den eu godkjent, de skiftet alle bremsene, alle fangerne og clutchen for meg. Bilen er godkjent uten så mye som en ener feil. Co2 er 0,5. Når jeg plukket opp bilen gikk den eksakt 8mil, før jeg lot den stå fem minutter på tommgang dette medførte at bilen sluknet. Etter dette har bilen oppført seg rart. Når jeg starter den går turtallet normalt opp til 2000, for så å dette ned på 0 og motoren slukner. Hvis jeg prøver å ruse, stiger turtallet ujevnt for så å synke. Hvis jeg pumper med gasspedalen greier jeg akkurat å holde liv i den. Turtallet vil da også gå opp når jeg slipper opp gassen for så å synke. Så der er tenning, bensinpumpen går, den trekker ikke falskluft(testet med startgass) men like fordømt så fusker den og tilslutt slukner den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polmar Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Kan det være lambdasonden som har streiket ? Eller ledningsbrudd fra lamdasonden til motoren ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Sjekk den blå tempføleren til vannet, du. Denne pleier å streike på monopoint-motorer og gir da like symptoner som det du beskriver. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baxter Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 hvordan finner jeg ut om den er gåen eller ikke? Samme sp.mål gjelder i grunn både lambdasonden og vanntemp. måleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Prøv å napp av kontakten på begge to, og merker du forskjell på en av delene, da har du funnet synderen. Hvis du napper av tempføleren, skal bilen gå normalt igjen, om det er den som er ødelagt. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baxter Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Har nå drevet litt eilsøking, og når jeg kobler fra den ledningen med fire ledninger i som går inn i venstresiden av insprøytningen på samme sted som spjellet ligger så går tommgangen helt jevnt. Hva kan dette være, og hva er løsningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baxter Skrevet Mai 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Har nå prøvd med ny tenningsmodul, og det var ikke denne det var etproblem med, så da må vell problemet ligge i potmeteret ved spjellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baxter Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 siden den går "normalt" når du tar ut TPS kontakta, så er det innlysende og tro at det er TPS'n som streiker Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baxter Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Hvor kan jeg evt. få tak i en ny, eller går det an å fikse denne. Eller må jeg skifte hele insprøytningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wunder-Barn Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Jeg har samme problemet med min jetta. Med diagnose utstyret vi har på jobb fikk jeg ut av tomgangsbryteren var gåen. Du kan teste denne på 2 måter: 1) Om du har diode prøvelampe eller et voltmeter, så kan du følge vakuum røret som går fra fordeleren og opp til en liten boks som sitter bak gasspield sensoren. Boksen har en 2 polet kontakt på seg, den drar du ut og setter prøvelampen på de 2 polene. med tenning på, så skal prøvelampen lyse når gassspieldet er lukket, og slukne når du vrir litt på gasspieldet. Om prøvelampen ikke lyser i det hele tatt, så er tomgangsbryteren gåen. 2) Om du har et ohm-meter, så tar du av det 4 polede stikket på tomgangsregulatoren, og ohmer de 2 nederste stikkene. om det er over 0.5ohm i bryteren er den gåen. Prøv, for den bryteren kan sørge for at motoren kutter bensinen, og får turtallet til å gå opp og ned som en jojo. tomgangsbryteren sitter på tomgangsregulatoren. en ny tomgangsregulator koster 1783kr med forhandler. Mvh Tom Siter VW Golf 5 2.0TDI 2005mod. Jeep Cherokee 4.0 1993mod. Nissan 200SX 1.8T 1991mod. Yamaha YZF 600 1999mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baxter Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Det viste seg at TPS'en hadde vridd seg ut av stilling, og at avlesningene ble helt gale. Justerte den tilbake i riktig stille ved prøve og feile metoden, og nå går bilen som en klokke igjen. Takk for all hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg