flasg Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 Hei! Detta er mitt prosjekt, har en 1964 Opel kadett a caravan 1000, ganske så artig bil som jeg kjøpte i vinter, selve bilen er grå farget men har tenkt og lakke den oransje med to svarte striper som går fra front til bak. Motoren ikke mye og skryte av hehe hele 39hk. Bilen har en del rust i gulv, hele gulvet bak fører setet må byttes, litt i venstre kanal, venstre hjulbue bak og litt i forskjermen på venstre side, høyre side er det bare litt overflate rust i kanalen og litt der hvor fangeren sitter bak, alt av interiør er tatt ut (interiøret er rødt/svart men blir nok en annen farge der også) unntatt taket som er et hell… og få ut men det skal ut på en eller annen måte. Det er også noe overflate rust i taket inni bilen. Skal også ha nye dørlister til de to frontdørene og ny til bagasjelokket. Hele bilen skal sandblåses innvendig men vet ikke om jeg tar det utvending også, kommer nokk til og gjøre det for plukker ned hele bilen unntatt ledninger. Bilen er en 6v så har tenkt å gjøre om til 12v så jeg får litt musikk inn i den, noen som vet hva som trengs til det? Vet jeg må hat nytt batteri, dynamo, lys, men trenger jeg nye ledninger? Starter? Osv? Har kanskje tenkt og beholde motoren. Har tenkt til å få ferdig prosjektet til sommeren’08. skal passe på og legge ut bilder og oppdateringer underveis. Kom også gjerne med forslag Siter ->Derbi DRD SM 04 & Opel Kadett E GSI 2.0<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 releene må du skifte,pærer, starteren kan du skifte, men de gangene jeg har bygd om til 12v så har jeg kjørt på 6v starter. er ikke sikkert du får tak i 12v starter engang(?). bare pass på at du ikke firer den på starteren for lenge om gangen. Du får skikkelig fart på motoren i allefall! Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flasg Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 ok takker for det her er noen bilder, RUSTA BAK FØRERSETET: VENSTRE SKJERM BAK: Siter ->Derbi DRD SM 04 & Opel Kadett E GSI 2.0<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Tøft. Planer med motor da? Skulle satt i en omega 2 liter eller noe. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flasg Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 hehe, har ikke helt bestemt meg ennå men tror det blir en ny motor i den også....si i fra vis det er noen som har noe på lager:) Siter ->Derbi DRD SM 04 & Opel Kadett E GSI 2.0<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Jeg synes du skal ha den orginale motoren... Alt for mange som setter i annen motor. Hold den orginal.. Tøft prosjekt. Digger de bila, brodern har en caravan 5 dørs som kommer til å bli restaurert.. Lykke til videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flasg Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 takk for det:) tror jeg skal beholde den motoren some er i, etter og har hørt med andre folk også så ville ikke de ha bytta den heller. Siter ->Derbi DRD SM 04 & Opel Kadett E GSI 2.0<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flasg Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 noen som veit hvor en kan skaffe deler til dissa bilene`? har finni noe men er ikke mange som selger deler til de lenger... noen som vet om no lurt og gjøre med venstreskjerm bak? (se bildet lenger opp)...det er litt verre nå en det det er på bildet der,sveise på nytt? eller kappe av og finne en annen skjerm til begge sidene? Siter ->Derbi DRD SM 04 & Opel Kadett E GSI 2.0<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Sett i tyskland? http://www.ebay.de Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flasg Skrevet Juni 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 driver og leter der nå og finner da noe, spesielt lister som jeg har leita etter hehe....men er ikke mye til karoseri deler til denna opelen, fant 2 stk noe som heter Innen-Schweller var et bilde der, vet ikke om det er kanalen, også var det denna Endspitze som er endedelen eller noe. Siter ->Derbi DRD SM 04 & Opel Kadett E GSI 2.0<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg