GalnemaX Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Heisann! Dette spørsmålet er egentlig ganske dumt, men jeg spør alikevel.. Jeg så en Golf 2 gti 86 mod til salgs i en avis i dag.. Skulle ha 13 lakner for den.. Jeg vet ikke kmstand, da jeg ikke har ringt på den enda. Men Hvor langt er liksom "maks" kmstand for en golf gti som er verdt å kjøpe? Noen som fatter som har fornuftige svar? Og please ikke kom med useriøse svar. På forhånd takk! Siter Ålgård Gatebilklubb 1970 VW Boble 1302 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Jeg har en grense på 200k men en golf som er blitt tatt vare på og sett etter av ogtil på verksteder eller lignende kan fint rulle 300k. Et råd er vel og ikke kjøpe en som har gått over 250.000km. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalnemaX Skrevet Oktober 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Originally posted by Golfy Jeg har en grense på 200k men en golf som er blitt tatt vare på og sett etter av ogtil på verksteder eller lignende kan fint rulle 300k. Et råd er vel og ikke kjøpe en som har gått over 250.000km. Takker for raskt svar! Får ringe på den senere i dag og høre. Siter Ålgård Gatebilklubb 1970 VW Boble 1302 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharpie Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 skal prøve å gi fornuftig svar her... jeg vil påstå at så lenge en bil til 13k er ok karosserimessig, og i noenlunde bra teknisk stand, har ikke km-stand så mye å si. kan vel ikke forvente å få så utrolig masse bil for 13 000, men slitedeler på disse bilene er forholdsvis billige. har sett II'er golfer v/270 000km som er i mye bedre stand enn en "ihjelskrudd" v/170 000. vil du ha en bil som er driftsikker o.l, kjøp en mest mulig original en. gjerne fra en litt eldre person, da er ofte service og slikt følgt opp også. Felger/styling osv er slik som du kan kjøpe etterhvert. dette var bare MIN mening... -sharpie- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalnemaX Skrevet Oktober 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Originally posted by sharpie skal prøve å gi fornuftig svar her... jeg vil påstå at så lenge en bil til 13k er ok karosserimessig, og i noenlunde bra teknisk stand, har ikke km-stand så mye å si. kan vel ikke forvente å få så utrolig masse bil for 13 000, men slitedeler på disse bilene er forholdsvis billige. har sett II'er golfer v/270 000km som er i mye bedre stand enn en "ihjelskrudd" v/170 000. vil du ha en bil som er driftsikker o.l, kjøp en mest mulig original en. gjerne fra en litt eldre person, da er ofte service og slikt følgt opp også. Felger/styling osv er slik som du kan kjøpe etterhvert. dette var bare MIN mening... -sharpie- Har tenkt en del på det.. Vil jo helst style/tune/mekke selv.. Så hvis den er noenlunde orginal og eldre eier, da slår jeg nok til :P Siter Ålgård Gatebilklubb 1970 VW Boble 1302 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Det har vel så og si NULL betydning hvor mye en 17 år gammel bil har gått, det som betyr noe er hvordan den er behandlet. Det har ALT å si...... På spissen: Den kan ha gått 3,5 millioner mil, og ALT kan være byttet i går. ELLER: Den kan være gått 900meter, krasjet 2ganger og rævkjørt motor... Ikke sant.....? Det er bare å dra og prøvekjøre og se ann folka man skal kjøpe hos... Få bilen på bukk og se etter rust på de velkjente Golf2 plassene.... Røske og rive litt i hjul og diverse, og gjerne kjøre gjennom en vaskemaskin, for å sjekke etter lekkasjer. Kjøre litt på humpete vei og høre etter ulyder... Viktigere det enn hvor mye den har gått.. Leste om en på østlandet som hadde rundet en mill km med en 1'er gti..... See....? Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Oktober 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 jeg vil vel oxo si at karosseri og rust er det viktigste, det er vanskeligst å fikse på , resten kan jo utbedres :) min 85 modell hadde rullet 100.000 da jeg kjøpte den, pen inni, lite rust osv. men motoren var helt dævvkjørt, brukte over 10 laken bare på i få den til å slutte å fuske. Luftfilteret var fullt av sand og leire osv... Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalnemaX Skrevet Oktober 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2003 Takker for alle svar og tips! Men, det kan se mørkt ut for meg og den golfen pga pengeproblemer osv.. :( Siter Ålgård Gatebilklubb 1970 VW Boble 1302 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.