kimbeer Skrevet April 23, 2007 Rapporter Share Skrevet April 23, 2007 Hei Prøvde å søke men fant ikke så mye om hva som kan gjøres med en golf 3 med 110hk TDI motoren og lurte på om noen har noen tips/råd? Motorkoden er AFN. Vurderer å få litt ekstra ut av søte bilen min =) selvom jeg mistet lappen med de 110 som er egentlig, etter at de plutselig forsvant i ei uke(turboen hadde pause?) og dukket opp den dagen jeg passerte en svart Volvo S60 med noen grusomme blå lys rundt om. Også lurer jeg på hvordan det er med det å bytte ut til skivebremser bak? Delevis fordi det ser bedre ut og men stort sett fordi jeg har lite bremser bak om dan tror jeg... Får man ferdige "kit" til en billig penge eller passer bremser og deler fra GT/lignende rett over? Bare lurer på litt sånne ting i og med at jeg mest sannsynlig kommer til å putte litt penger i golfen i denne tiden jeg har fått "fri" fra å bruke bilen. Få tatt rust i skjermbuer, andre lakkskader, motorbytte, bredding?, kanaler og litt annet... Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Hei Prøvde å søke men fant ikke så mye om hva som kan gjøres med en golf 3 med 110hk TDI motoren og lurte på om noen har noen tips/råd? Motorkoden er AFN. Vurderer å få litt ekstra ut av søte bilen min =) selvom jeg mistet lappen med de 110 som er egentlig, etter at de plutselig forsvant i ei uke(turboen hadde pause?) og dukket opp den dagen jeg passerte en svart Volvo S60 med noen grusomme blå lys rundt om. Også lurer jeg på hvordan det er med det å bytte ut til skivebremser bak? Delevis fordi det ser bedre ut og men stort sett fordi jeg har lite bremser bak om dan tror jeg... Får man ferdige "kit" til en billig penge eller passer bremser og deler fra GT/lignende rett over? Bare lurer på litt sånne ting i og med at jeg mest sannsynlig kommer til å putte litt penger i golfen i denne tiden jeg har fått "fri" fra å bruke bilen. Få tatt rust i skjermbuer, andre lakkskader, motorbytte, bredding?, kanaler og litt annet... Mer futt er det vell å chippe den, er mye rart ute å går, men ville valgt et litt annerkjent merke der. Utenom det vil jeg tro du må gjøre litt mer drastiske inngrep for å få mer futt i den. Husker ikke siden men er en engelsk side som har mye stoff om trimming av TD og TDi motorer. Når det gjelder bremser, hadde NBS ferdige kit hvertfall før, vet ikke om de har gått bort i fra dette... Ellers så kan du plukka av en annen golf 3 (mulig golf 2 også) og montere over. Jeg monterte VR6 bremser på min uten prob. Lykke til Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sportyman Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Ta deg ein tur inn her du. ;) Chipper du den hos ts-racing "får" du 145 HK og 300 NM. Eksos og filter, og den vil sparke godt ifra. skal ikkje yppe meg inn på fleire gti-fanatikere men skal ikkje sjå bort i frå at de ikkje klarer å halde følge med deg viss du chipper den. :) Siter VW Golf 3 1,9 TDI (solgt) Saab 9-3 2.2 TID (solgt) VW Golf 1.8 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet April 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Takker for svar ;D Lette også litt mer på google og fant ut litt smått hva som kan gjøres evt i første omgang og så evt videre =D Blir evt chip først, så filter og eksos som du sier ;) Blir det noe mer etter dette og slikt skal jeg forhøre meg litt med en fadern kjenner om nye innsprøytningsdyser osv... Men skal se om jeg finner en evt donorbil hos hoggern til bremser. litt ot: Kjørte en stund uten bakre potte/lyddemper og ble overrasket over hvor lite ekstra det bråker...er ikke på langt når så ille som bensinbiler men mistet endel futt følte jeg :S Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg