Petter1989 Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Hei, jeg har kjøpt en Sony Xplod forsterker, og ønsker å lage et "bærbart" anlegg. Her ser du bilder av forsterkeren min: (klikk på bildet for full størrelse) Jeg tenker å bruke et bilbatteri til å drive forsterkeren Koble iPod til forsterkeren med en phono-aux -kabel Koble til 2 høytalere til forsterkeren Jeg lurer på hvordan jeg skal koble dette slik at det fungerer, jeg har prøvd, men får det ikke til å fungere. Sånn ser forsterkeren min ut bak: (klikk på bildet for full størrelse) Hvordan skal jeg koble slik at det fungerer? Jeg setter stor pris på hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Surion Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Koble minus på GND, pluss på pluss, og en liten kabel med en bryter på fra pluss til rem. Siter Bagasjerom SOON finished! Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Grunnen til at det ikke fungerer er nok helt sikkert at du ikke har noe på REM. Dette er den som gjør at forsterkeren slår seg av og på samtidig med spilleren, dette for at man ikke skal ha på forsterkeren konstant noe som ville tappet batteriet for strøm ganske kjapt! ;) Gjør som Surion sa: Legg opp en kabel fra + på batteri til REM og så legger du bare inn en liten bryter for å skru forsterkeren av og på! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter1989 Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 takker for raskt svar :) skal teste det ut nå! -Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter1989 Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Tusen hjertlig takk for hjelpen, det fungerte! Nå har jeg tenkt til å kjøpe meg et par marinehøytalere. Forsterkeren min pusher ut 350W, tror dere at disse høytalerene jeg fant på ebay gjør susen: http://cgi.ebay.com/BOSS-6X9-2-WAY-COAXIAL-BOAT-MARINE-SPEAKERS-6-X-9-NEW_W0QQitemZ280104338580QQihZ018QQcategoryZ14942QQrdZ1QQcmdZViewItem ? Eller trenger jeg større høytalere? Takker for svar! - Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg