Ken Karijord Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 For meg ser det ut som det er et slikt innsug Ø.B-Racing spør etter. Og dette innsuget ser ut til å være beregnet for horisontale forgassere. stående solex med liggende filter...... Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 stående solex hmm.. dette så litt spesielt ut. Volvo motor i ei boble. Noe sier meg at dette må bli skikkelig "slegge" men noe annet sier meg at den vil dra godt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 stående solex med liggende filter...... Mulig det, men se litt nærmere på det så ser du overgangen mellom aluminiumen og det svarte (forgasserne). Demontér det svarte og du sitter igjen med et smekkert innsug for to horisontale variabel venturi-gassere. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet April 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 Er et sånt innsug jeg trenger ja:) Men noen som vet hvor dette selges? Evt. om det går ann og få kjøpt det nytt? Mvh Ø.B-Racing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet April 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 til penta har man kun enkel stående solex 2*enkel stående solex og 2*dobbel liggende solex/weber,meget mulig at strømberg passer på de insuga ...Finnest fler som lager innsug til b21/23 for 2enkle stromberg Både av insprut manifoli og vanlig gasser manifoli .. evt oxo av vanlig svartstål. Og hvor selges disse som som blir sveis om, eller ny produsert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 http://www.marty.nu/nyronen/index.php Hør med han her... evt ta og lag deg et slik som d øverset a de to bildene jeg la opp. svartstål tegnet av på plate og ut skjert med palsma og kanalstål og rør stubber Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 hehe ta et søk på youtube etter daniel wahl så skal du se bobble med volvo motor som går bra ..... hmm.. dette så litt spesielt ut. Volvo motor i ei boble. Noe sier meg at dette må bli skikkelig "slegge" men noe annet sier meg at den vil dra godt :) Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 Vil tro at et standardinnsug fra f eks B230K påmontert en 2-portet Weber vil være like bra effektmessig som det i svartstål. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 thja meget mulig.men er laget etter samma prinsipp som de til b20.. til beltevogna Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 thja meget mulig.men er laget etter samma prinsipp som de til b20.. til beltevogna Er ikke det i støpt alu? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 jo de til b20 er i alu ja ,men tror lell et sånt insug leverer litt mere luft en et k innsug.Men klart et hjemmelaget er litt mere kantet og stygt å se på.Er jo altid luft du får forlite av .. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 så dyrt ut i drift det der :P Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet April 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 Er vinkler, dimensjoner osv. veldig viktig når jeg skal lage et sånt innsug? Sveising osv. er ikke noe problem, det gjør jeg selv, men er litt skeptisk ang utforming osv., har ikke så veldig peiling på hvordan et innsug til dette formålet burde være formet!? Noen som har tegninger etc.? Det som er laget med "svart stål" som du kaller det, er det ikke litt dålig "flow"? Vært en ide og laget det dobbelt så stort? Takker for alle innspill folkens :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 Er vinkler, dimensjoner osv. veldig viktig når jeg skal lage et sånt innsug? Sveising osv. er ikke noe problem, det gjør jeg selv, men er litt skeptisk ang utforming osv., har ikke så veldig peiling på hvordan et innsug til dette formålet burde være formet!? Noen som har tegninger etc.? Det som er laget med "svart stål" som du kaller det, er det ikke litt dålig "flow"? Vært en ide og laget det dobbelt så stort? Takker for alle innspill folkens :) Hvor mye effekt skal du ha? Hva skal du bruke motoren til? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 vel finnest jo fler måter å få et greit rør på da hvis du skal gjøre d selv. feks som som d svart stål røret , eller du kan skjere av rørene slik at de danner en form som en bukse hvis du skjønner hva jeg mener. sån at du får et rør inn til gasser og et rør til vært innsug port,en gasser til 1-2 og en til 2-3.Alt som sveises kan jo også slipest.Du tar en innsugs pakning til topp og gasser og tegener av på ei 8mm plate som du skjærer ut me plassma el CNC el what ever.Der etter er d kun kapping og sveising og sliping som står igjen Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg