SykT! Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Hei! Jeg har en 94 opel astra 1,8 16v som etter en kjøretur ikke ville starte mer. Bensinpumpen gikk ikke lenger når jeg vred om tenningen, så jeg tenkte at pumpa var gått. Fikk jeg tak i ny pumpe, men fortsatt ingenting. Prøvde å måle om den fikk nokk strøm, men den får kun 4,47 volt, kommer opp mot 8 hvis jeg prøver å starte bilen. Tenkte kanskje det kunne ha noe med releet å gjøre, så byttet det, men fortsatt samme problem. Kanskje det er hjernen som har tatt kveld? er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå, noen som har et tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symphony Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 har du sjekka jordingen til pumpa? jording er ofte en feilfaktor ved spenningsfall.. Siter 88-mod 240 PROSJEKT http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159 86-mod 245 Tic SOLGT 99-mod V70 TDI BRUKSBIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SykT! Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Har sjekket jording, og det vrker som vertfall jordingen til pumpa er ok. Har funnet ut at det er samme spenning i sikringsboksen, altså 4,47v. på sikringen til bensinpumpen. Noen andre tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 jukse litt å legge opp nytt rele og strøm frå batteri, er spenninga ok på stryrestrømmen bruka du den på nye releet.. berre et forslag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SykT! Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 må sjekke om det kan virke, takk for tipset :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biomec Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Hvor stor spenning er det egentlig bensinpumpa skal ha? Siter Ford Escort CLX 1.6 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 12-14,4v Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Da kan det være overløp til jord tidligere i kretsen (Altså før sikringsboksen. Vis du har en megger, så kan du megge fra sikringsboksen og mot jord (Bare husk å ta ut hjernen først :P) Da finner du ut om du har bra eller dårlig jording. Vi burde snakke noen mega ohm i allefall mot jord. Kan ikke verdiene på bil ledninger. Men har du typ 200 ohm, så har du en ledning med ødelagt isolasjon. Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frangran Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 Hei. Har du sjekket bensinpumpereleet ditt? På nesten alle biler med el pumpe sitter det et separat rele til denne. Bare se i instruksjonsboka hvilket rele det er og hvor dette sitter. Hvis du ikke finner ut av det kan du jo bare legge opp et ekstra elopplegg med rele som startes med tenninga, nærlysa eller lignende. Jeg har noen ganger dårlig kontakt i bensinpumpereleet på min MB 230 fra 1985. La bare opp et paralelt strømopplegg der har jeg tatt styrestrøm fra nærlyset, slik at hvis det originale releet skulle svikte, så kommer jeg meg videre uansett.(kanskje upraktisk å koble den på parklyset da pumpa vil surre og gå selv hvis du står stille i veikanten med motoren av) Nå har det første fungert bra lenge, så jeg har plukket ut sikringen fra batteriet til det ekstra releet, men hvis det krangler igjen er det fort gjort å sette inn den igjen og slå på nærlyset. Håper dette kunne være til litt hjelp. MVH Frangran Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.