nergy Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Tror jeg ville ha klaga på den målinga. Særlig om det er i sammenheng med eu-kontroll. For å si det sånn så er det ikke bare det som jeg mener er helt bak mål. Jeg vet at det verkstedet der er ett sånn verksted som legger ved feil slik at dem tror dem for ta reprasjonen å tjene mere cash! Jeg var på kontroll med bilen på statens vegvesen som kartla feil og mangler som var med bilen. Så var jeg på ett verksted i finnland som kartla samme feilene som vegvesen gjorde, pluss litt motordeler som måtte skiftes. Så jeg har fått gjort alt av det dem fant som var feil og mangler som burdes rettes oppi. Har kjørt ca 300km etter jeg var der i høst. Den har stått inne i garasjen i hele vinter og har ikke vært brukt. Så skulle jeg på kontrollen her på verkstedet. Som fant 6 2'er feil og 6 1'er feil på bilen. Som jeg ble MEGET overrasket over for å si det sånn. Mens jeg var på verkstedet i finnland fikk jeg dem til å justere lysene på bilen, noe som dem gjore. Så sir han som gikk igjenom bilen her på verkstedet at han hadde justert lysene på bilen, men dem skulle ha noe for det, for å være grei. Så det er noe som sir inni meg at dem legger til ting på bilen min.. Men men, fikk bare beskjed hos dem at vist æ ville klage på dem så måtte æ gjøre det til vegvesenet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Stemmer det. Ref. rettledninga som skal følge med manglellappen din: "Omprøving og klage. En kjøretøyeier som er uenig i kontrollorganets registrering av feil/mangler kan kreve at Vegkontoret foretar ny kontroll mot vederlag. Dersom den nye kontrollen fører til at kjøretøyet blir godkjent, skal kontrollorganet som gjorde den første kontrollen, refundere kjøretøyeieren det beløpet som ble betalt for den første kontrollen." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 jeg tok db måling på 240`n jeg hadde, den ble målt til 128db v 3000rpm, 3"JT fra grenrør og 2x4,5" japsepotter. bråka no jævli, hehe Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 jeg fikk 92 eller94 på min med 2,5" rør, en liten mellompotte som nessten ikke er mer en 2.5" og en stor japsepotte bak. de va ute på 45grader og 0,5m ca. dette var på 4500o\min. så 117db må jo være feil. Det tilsvarer det som du greier med bilstereo, og det er høyt det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 Målinga foregår på Halvparten av max turtallet ditt.. dvs har du 8k. så måler du på ca 4. Du skla ha 45 grader til siden i forhold til eksosen og ca halvannen m ut Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spk Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 dette gir jo en liten idé om hvor høyt 120db er ;) men ble litt overraska over jet fly på 90db.. riktignok 300m unna da edit: Fant denne etterpå Siter 00 Nissan Primera 2.0 SRI 93 Mercedes W202 C180 (solgt), 94 Nissan Primera 1.6(solgt), 94 Seat Cordoba 1.8i GLX(solgt), 89 Chrysler Grand Voyager 3.3 v6(spiker), 86 Ford Escort 1.6 CLX (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
20VQuattro Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Det som er en ca standard er vel 84 desibel, men jeg har mere enn det å når jeg var på stikk prøvekontroll hos statensvegvesen, så sa han ikke noe på det, det var vel for mange andre feil der hehe Siter Verden er farlig ingen har overlevd enda! Lev Livet Kjør Audi! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.