Gå til innhold

Kabel til 230 Ampere?

Ranger emnet

c20let2k

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.. Har funnet ut at jeg har rundt 230 ampere strøm ved max effekt.

Har 30mm2 kabel, og leste på morel.no at deres 33mm2 kabel er godkjent for opptil 290ampere er det vel.

Så det vil vel i grunn si at jeg ikke er nødt og skifte denne kabelen enda?

Har totalt 2768w konternuerlig rms effekt.

Stemmer det bra med 230ampere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens.. Har funnet ut at jeg har rundt 230 ampere strøm ved max effekt.

Har 30mm2 kabel, og leste på morel.no at deres 33mm2 kabel er godkjent for opptil 290ampere er det vel.

Så det vil vel i grunn si at jeg ikke er nødt og skifte denne kabelen enda?

Har totalt 2768w konternuerlig rms effekt.

Stemmer det bra med 230ampere da?

I hennhold til de tabellene jeg bruker, så holder det ikke men 33mm2 kabel til et kontinuelig trekk av 290 A. Men det skal vel mye til for at du drar 290 A kontinuelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved 13.8V så er kabelen nokk til 3174w.

Ved 14.4V så er kabelen nokk til 4176w.

Dette er ved utregning av Effekt ved hjelp av P=U * I.

w = V * A.

Så tok bare utregningene er ikke sikker på om de er relevante for jeg er jævla usikker her jeg sitter, haha! Har ikke latt hode mitt blitt brukt til noen form for utregninger i det siste. Men er ganske sikker på at det der stemmer :S

blir sikkert bitt hode av om det er feil.

Men uansett så er kabelen helt ok viss jeg ikke tar feil.

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være helt erlig så ville jeg først skaffet meg en fetere strøm kabel som går fra batteriet og inn til eij fordelingsblokk. Størrelse på sikringa kan jeg ikke svare deg helt sikkert på. Men for å bare gji deg et jævli unøyaktig svar så ville jeg si i alle fall 100 amp. Men å dømme størrelse på sikringer er jeg ikke helt sikker på... med tanke på strømtrekk fra begge forsterkerne.

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skaffe meg nye kabler, men har lakk og ganske mye annet som har blitt brukt penger på så må prioritere. Lyd blir det og kabelen skal i følge morel levere i allefall nok strøm, og med tanke på at jeg ikke får full effekt bakover fordi jeg ikke har nok produksjon av strøm heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider