c20let2k Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Heisann folkens.. Har funnet ut at jeg har rundt 230 ampere strøm ved max effekt. Har 30mm2 kabel, og leste på morel.no at deres 33mm2 kabel er godkjent for opptil 290ampere er det vel. Så det vil vel i grunn si at jeg ikke er nødt og skifte denne kabelen enda? Har totalt 2768w konternuerlig rms effekt. Stemmer det bra med 230ampere da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audio-art Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Heisann folkens.. Har funnet ut at jeg har rundt 230 ampere strøm ved max effekt. Har 30mm2 kabel, og leste på morel.no at deres 33mm2 kabel er godkjent for opptil 290ampere er det vel. Så det vil vel i grunn si at jeg ikke er nødt og skifte denne kabelen enda? Har totalt 2768w konternuerlig rms effekt. Stemmer det bra med 230ampere da? I hennhold til de tabellene jeg bruker, så holder det ikke men 33mm2 kabel til et kontinuelig trekk av 290 A. Men det skal vel mye til for at du drar 290 A kontinuelig. Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
***shaddiw*** Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Ved 13.8V så er kabelen nokk til 3174w. Ved 14.4V så er kabelen nokk til 4176w. Dette er ved utregning av Effekt ved hjelp av P=U * I. w = V * A. Så tok bare utregningene er ikke sikker på om de er relevante for jeg er jævla usikker her jeg sitter, haha! Har ikke latt hode mitt blitt brukt til noen form for utregninger i det siste. Men er ganske sikker på at det der stemmer :S blir sikkert bitt hode av om det er feil. Men uansett så er kabelen helt ok viss jeg ikke tar feil. Siter drive safe,,but very fast! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Mars 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Men vil min kabel holde til og levere til en Helix 1000.2 og en Audison Millenium 5 canaler sånn inntil videre i såfall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Er jo bare å sette på en sikring som passer kabeltykkelsen:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
***shaddiw*** Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Er ikke sikker på hvordan de der forsterkerne er, så kan ikke si noe for sikkert. Men har du en 30mm2 med utgreining til 2 forsterkere har jeg ville oppgradert til noe større ja. I alle fall inn til eij fordelings blokk. Siter drive safe,,but very fast! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Mars 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Det går inn til ei fordelings blokk, audison forsterkeren trekker vel ikke så mye strøm.. men hvor stor sikring skal jeg satse på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
***shaddiw*** Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Skal jeg være helt erlig så ville jeg først skaffet meg en fetere strøm kabel som går fra batteriet og inn til eij fordelingsblokk. Størrelse på sikringa kan jeg ikke svare deg helt sikkert på. Men for å bare gji deg et jævli unøyaktig svar så ville jeg si i alle fall 100 amp. Men å dømme størrelse på sikringer er jeg ikke helt sikker på... med tanke på strømtrekk fra begge forsterkerne. Siter drive safe,,but very fast! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Mars 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Skal skaffe meg nye kabler, men har lakk og ganske mye annet som har blitt brukt penger på så må prioritere. Lyd blir det og kabelen skal i følge morel levere i allefall nok strøm, og med tanke på at jeg ikke får full effekt bakover fordi jeg ikke har nok produksjon av strøm heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg