slitenvolvo Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Er det stor forskjell på turbo og "vanlig" clutch? Hvor mange nm strekker NA-clutchen til? Grunnen til at jeg spør er at jeg skal bruke m47 kassen inntil videre på min b230fk, og ikke vil kaste bort penger på en ny-clutch som passer kassen, med mindre det er absolutt nødvendig. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Kjører du std ladetrykk på FK'en så funker NA-clutchen din, Men ikke bli overrasket om det slurer litt i 4/5'te giret om du flater pedalen. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Er jo ikke noen vits med mye nm hvis jeg må gire før hver lille oppoverbakke, så jeg får kjøpe meg en turbo-clutch. Takk for svar Radial Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Snakk med Pedersens Racing... han har de billigste turbo-clutchene i landet! Fører som regel Sachs clutcher. B230ET-clutchkit med utløserlager fra feks B230F/K etz passer fint dersom du har Wire-clutch. så husk at du måbestille utløserlager fra en F-motor eller noe lignende om du har wire-clutch. Utløserlagerene er nemlig forskjellige fannt jeg ut når jeg bytta på min 740 :) Edit; Dette forutsetter dog at du kjører enkeltmasse-svinghjulet da... dobbeltmasse er noe for seg selv. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Ok, hvordan ser jeg forskjell på enkeltmasse og dobbeltmasse svinghjul? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Ok, hvordan ser jeg forskjell på enkeltmasse og dobbeltmasse svinghjul? Ojda.. det er helt villt forskjellige svinghjul. Dobbeltmasse har en masse fjærer og kødd i seg, mens enkeltmasse er et vanlig massivt svinghjul.. gjerne 3-4 cm dypt der lamellen skal ligge. Hvis du har orginalt FK-svinghjul er det definitivt dobbeltmasse, da FK aldri kom med noe annet enn M90... Og til dobbeltmasse får du ikke tak i lameller som passer på M47-kassa. Du MÅ skaffe deg et enkeltmasse-svinghjul fra B230F, eller B230FT fra feks 940turbo m/ M46 kasse. Husk her at du må ha LH 2.4 svinghjulet.. med alle hullene rundt. M47/46 har nemlig 228mm 22 splines lamell, mens M90 har 240mm 20 splines, og finnes ikke ombyttbare. volvo har INGEN 22 splines 240mm-lamell som du eventuelt skulle hatt, så du må nok pent se deg rundt etter "nytt" svinghjul for at dette skal funke. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Låner bilde fra ett av dine tidligere innlegg. Mener at svinghjulet så slikt ut: Og det er vel enkeltmasse, er det ikke? Skal ta meg en tur i garasjen til fadern og sjekke for sikkerhets skyld. EDIT: Og du skrev vel strengt tatt også i inlegget at dette var svinghjul til til m46/m47 :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Låner bilde fra ett av dine tidligere innlegg. Mener at svinghjulet så slikt ut: Og det er vel enkeltmasse, er det ikke? Skal ta meg en tur i garasjen til fadern og sjekke for sikkerhets skyld. EDIT: Og du skrev vel strengt tatt også i inlegget at dette var svinghjul til til m46/m47 :) helt korrekt! Det er et M46/M47 svinghjul for LH 2.4 sprutet ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.