Bipolar Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Heisann! Har tenkt å kjøpe meg Digital Design Z1 monoblokk til mine 2stk Pioneer TS-W500SPL, men førsteplanen er å kjøpe kun 1stk av denne monoblokken, eller er Pioneerbasserne så tungdrevene at jeg absolutt bør kjøpe 2stk av Z1 blokkene? Noen innslag på dette? Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Til normal bruk skulle det holde rikelig med en Z1, men til dB-Drag hjelper det nok litt med to. Spørs hvor lenge subbene overlever da men... Ulempen er at du ikke kan koble to subber i 1 Ohm. Utstyret passer egentlig ikke sammen! På en slik forsterker burde du hatt enten to subber som kan kobles i 1 Ohm, eller en sub som både kan kobles i 1 Ohm og tåler MYE effekt. Alternativt burde du hatt en forsterker som er beregnet for 2 Ohm last til to slike subber. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Javel, db drag er ingen førsteprio. så da bør det altså holde med en stk. Godt var nå det :) Så de passer ikke sammen altså...er dette noe farlig da? Har ikke stor peiling på bilstereo...Eller er det bare det at jeg får ikke utnyttet basselementa max når forsterkeren er 1Ohm? Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Javel, db drag er ingen førsteprio. så da bør det altså holde med en stk. Godt var nå det :) Så de passer ikke sammen altså...er dette noe farlig da? Har ikke stor peiling på bilstereo...Eller er det bare det at jeg får ikke utnyttet basselementa max når forsterkeren er 1Ohm? Sier bare at det er veldig unødvendig å bruke så mye penger på en slik forsterker hvis du ikke får utnyttet den likevel... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Skjønner. Men vil det trøkke mer en bra nok med denne spilleren og disse basserne da? Eller ville det faktisk spilt bedre med en billigere spiller som har 2Ohm? Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad Silence Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Hallo=) Bipolar: For det første, er det ikke ts-w5000SPL du har? den eldre versjonen. ikke den nye? men samma som meg? Isåfall er de på 2x4 OHM. Det vil si at du uten prob kan laste de ned i 1 OHM;) Jeg har akkurat samma subbene på min hifonics GX 4000. kobla ned i 1 ohm;) Fukner so bare det. Og etter det jeg har sett skal Z1 være kraftigere enn min GX 4000. og jeg syns min holder godt. men som sagt til dB bruk burde du ha 2. men du kommer evig langt med 1. ikke mye du tjener på 2;) BeemerZ1 trodde kanskje du hadde de nye pioneer ene (TS-W5102SPL) Men etter det jeg ser er det de gamle ts-w5000SPL=) Trenger du mer hjelp er d bare å legge meg til på msn eller noe;) Forresten. den Z1 en. er det den til Jafri her på forumet? Den ligger hvertfall ute til en jækla bra pris=) Mvh Dan André Siter Mvh Mad Silence _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\ Extreme Db-Drag!=) _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Hey! Jupp er TS-W5000SPL jeg har :) Jamen det er fint, da går jeg nok for denne forsterkeren, skal ikke ha db drag med det første hvertfall. Når den tid kommer kjøper jeg bare en til :) Ja, det er Jafri sin jeg lurte på :D Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 tror nok du blir fornøyd med en slik ja:D ta en titt her: http://forum.soundpressure.com/showthread.php?t=209 genial forsterker du får, vis du eventuelt skal ha en til så kan du kjøpe den på sounpressure forumet, her kan du få masse info og hjelp. det var godt endelig noen ville kjøpe den forsterkeren. hadde jeg hatt penger hadde jeg gjørt det før deg;) Jafri er foresten en seriøs selger! en dag blir det kanskje DD elementer på deg også?:) Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad Silence Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Helt enig Vegardrs. Den forsterkern er genial! Hadde jeg ikke kjøpt min hifonics GX 4000 (som jeg er veldig godt fornøyd med forresten) haadde jeg kjøpt denne uten tvil=) Og som vegardrs sier er Jafri en utrolig seriøs person=) Har handla endel fra han. Alltid positivt=) DD elementer hadde vert rått;) ett par av de største så har du det altså:D men som sagt. en Z1 på 2 stk pioneer ts-w5000spl blir utrolig genialt tror jeg=) får du pressa inn 14.4 volt i z1 en yter den jo rundt 5000:O det er bra;) Skikkelig innmat i den oxo=) som i min Hifonics (Y) Lykke til!=) Siter Mvh Mad Silence _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\ Extreme Db-Drag!=) _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Antok at 5000 hadde samme impedans som de nye, så ble litt feil... En Z1 passer nok bra da :) Hvis du kjøper den kunne jeg tenke meg å måle hvor mye effekt den klarer å levere. Litt skeptisk til målingene på Soundpressure... Hadde vært kult om den faktisk klarer 5 kW+. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Hey! Se her ja, masse infor det er bra :D Går nok for denne forsterkeren da ;) En til blir det ikke med en gang, men senere kanskje :D hehe, har ikke kjikka på DD bassere ennå jeg...tenkte jeg skulle ta en titt nå som dere nevner de ;) Måle effekten bør nok ikke bli noe problem vet du BeemerZ1. Takker for hjelpen folkens! Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Kan foresten få tak i denne til en billig penge vil jeg tro...noe å sattse på?http://www.ddaudio.com/dd/caraudio/woofers.asp?series=9900c Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad Silence Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Hey igjen bipolar;) Hmm har sett\hørt litt skryt om akkurat den subben=) Hvor mye får du den til? Er sikkert verd penga. men utfra bildet fatter ikke jeg at den magneten er rundt 320 OZ;) men men. men nå vet ikke jeg hvor mye cash du har. men om du ikke er den rikeste. ville jeg kjøpt den Z1 en og noen råe kabler og bygge ei GOD kasse.=) DA får du ett syko anlegg=) Kunne også vært morro å hørt på dette en gang=) Hvor bor du igrunn?:D Siter Mvh Mad Silence _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_\ Extreme Db-Drag!=) _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Kan foresten få tak i denne til en billig penge vil jeg tro...noe å sattse på?http://www.ddaudio.com/dd/caraudio/woofers.asp?series=9900c 9900 serien er vel noe av det absolutt råeste du får kjøpt, en av disse tåler greit to Z1. den er jo rådyr da, men har du råd så:D vis du vurderer å kjøpe brukt bra usa så kan du spare mye penger: http://forum.soundpressure.com/forumdisplay.php?f=11 bakdelen med den subben er vell at den er jo kunn lager for spl, har lest at den ikke spiller så pent. men du kan jo gå for 9500 serien, den får mye skryt for spl og sq. en Z1 på en slik hadde vert perfekt:) den er også billigere og lettere å få tak i. Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bipolar Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Jasså, så det er en av de reåeste man får altså! Hva jeg får den til aner jeg ikke, men rundt 50% snakka de som har den noe om. De har også en Z1 stående. Høre det blir ikke noe problem :) Bor i Larvik, men skal reise litt rundt om kring med bilen i sommer ;) Magneten på det elementet ser MYE mindre ut på bildet en i ekte :D TRUST me! Jeg trodde ikke det var det elementet de hadde stående når jeg så det, men har fått bekrefta at det er det;) Og magneten på den basseren var STOOOR! Men hvor sikkert er det å handle fra USA da?? Siter † Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg