Joachim Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Hei! Har hatt denne bilen siden april 06, og den gikk som en klokke helt til jeg fikk lappen. Da fikk den selvfølgelig smake asfalten på en litt annen måte en med mor i passasjersetet. Har vært igjennom noen småfeil siden jeg fikk den, blant annet: - Eksosskjøt ved Kat har skrudd seg ut. Skrudd sammen igjen med låsebolter, og sitter nå bra. - Fusket fordi vakumslange til bremsekraftforsterkeren var hoppet av. Dette er nå fikset. - Startet fuske igjen, men dette pga kontakten til lambdaen var ryki. Satt på en kabelsko her, så motoren går nå som en klokkke igjen. Info om bilen: - 1.8l Sport - Tornadorød, nylakkert i november 06 - 90 Fangere foran og bak, med klare blinkers foran. Nytt i april 06. - Monroe senkesett rundtom, som senker 40mm. Stivt som faen. Nytt i juni 06. - Crystal clear frontlykter med angel eyes. Nytt i Mai 06. - Emblemfri grill - Grill list - Simons effektanlegg fra kat. - Fjernet emblemer som "Sport", VW logoen under bagasjeluka, sveiset antennehull i forskjerm og tatt av dørlister og sveiset de hullene. - Konfilter av noe slag. Feil / Mangler - Skrapelyd fra 1 til 2 gir når bilen er kald eller når man girer fort. - Bulk i venstre vinterfelger pga. litt morro på snøen vs. en fortauskant. - Pinglete tute (aner ikke hvorfor. Stemmeskifte :)) Vurderte å gjøre ferdig bilen før salg, men er litt usikker nå. Planen var å lakke sommerfelgene hvite, sote rutene helt frem, og få på G60 bredding. Da ville den blitt pervers.hehe Mye døsnakk her, men vil at dere skal vise hvorfor og hvordan diverse ting har skjedd. Motoren har gått 210 000 om jeg husker riktig. Har ikke sjekket på en stund. Den starter innen fem sekunder på vørste vri helt ned i -15. Har ikke hatt anledning til å prøve lavere, og takk gud for det. Det har skjedd en gang at den ikke har startet, men dette var pga det problemet med lambdaen. Bilen går godt og har fin lyd. Kostet på bilen diverse: Kjøp 5000,- Lakk 15000,- Deler ca 25000,. inkl verksted montering av senkesett, og EU kontroll. Eksos og senk er ikke godkjent i vognkort, men har passert EU kontroll. Så hva syns dere? Hadde tenkt med en pris mellom 20 og 25k. Er dette helt urimelig? Takker for alle kommentarer og innspill... Mvh Joachim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orkdalingen Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 kanskje litt vanskelig i og med at traversen er rustet opp og knekt. men har vært litt bedre med bilde av bilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retard69 Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 20-25 tusn? Å her på forumet så sier dem at min GTI er ikke værd 13.000 engang? Lykke til...:P Siter 88mod Mercedes 230E *Solgt* 83mod Golf GTI Rabbit *Solgt* 86mod Bmw 320i *Solgt* 85mod Golf GTI 8v *solgt* 94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orkdalingen Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 spørs no hvordan de er i karosseri, interiør, motor og slike ting da. men en mk2 får en ikke igjen så mye som 20k lengere... slik må man bare regne med... de har falt mye i pris de 2-3 siste åra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retard69 Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Ja, iallefall ikke med sånne feil... Siter 88mod Mercedes 230E *Solgt* 83mod Golf GTI Rabbit *Solgt* 86mod Bmw 320i *Solgt* 85mod Golf GTI 8v *solgt* 94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Bilen har strøkent GTI interiør. Prøver å få opp bilde, men FTP'en min motarbeider meg voldsomt her nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orkdalingen Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 slike ting er ikke så nøye. for bilen er så og si like mye verd om det er racing stoler eller om det er originale cl stoler liksom.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Har den traversen vært sauset inn i skit ettersom den ble EU-godkjent eller er verkstedet på trynet? Skal være glad det ikke hadde skjedd i ei 80sone eller noe. 20-25 høres mye ut med den defekten. Blir nok dyrt så lenge man ikke fikser selv. slike ting er ikke så nøye. for bilen er så og si like mye verd om det er racing stoler eller om det er originale cl stoler liksom.. Dessverre men sant. Men når man skal kjøpe bare interiør er det bortimot like dyrt som en hel bil.. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retard69 Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Ikke for å være frekk joachim, men benytter anledningen til å spørre igjen: Er dette for dyrt?? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1393524 Siter 88mod Mercedes 230E *Solgt* 83mod Golf GTI Rabbit *Solgt* 86mod Bmw 320i *Solgt* 85mod Golf GTI 8v *solgt* 94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 Når spørte du meg sist? Har ingen formening om hvor mye bilen din er verdt, akkuratt derfor jeg spør etter prisantydning selv. Min antatte pris er regnet utifra påkostninger. Sett at jeg fikset traversen selv. Hva ville den da være verdt? Kan nevnes at hele bremsesystemet er byttet utenom tromler bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 du kan ikke regne pris utifra hva du har kosta på den!! desverre men sant jeg kjøpte min 90mod golf for snart 2 uker siden til 14 000.. den har gått snart 98 000 km .. så.. vil si max 16500 for din! og da bør traversen være i orden! det er dumt og koste på en gammel bil sånn i teorien, det lønner seg ikke om du veit du evt kommer til å selge! påkosting av slitedeler trekker heller ikke opp pris!. det være seg bremser, regreim, andre reimer og oljer osv osv .. ja rett og slett alt som har med slitedeler og gjøre! nå er det sånn at golf 3 har kommet ned i det prisnivå hvor golf 2 var for en 3 til 4 år siden! så folk ser heller å kjøpe 3'er enn 2'er nå om dagen! dette fordi det er en nyere bil, selvom det i teorien er samme bil med forskjellig utseende! - Dan Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 Jeg må si meg stort sett enig i det Housey sier i posten over her, prisene varierer voldsomt,tror litt avhenger av om du treffer den rette som skal ha slik bil der og da, er mange golf 2 tilsalgs om dagen og det gjør at prisene går ned for det er mye og velge i.men du bør nok skifte travers skal du ha forhåpninger om og få over 15 tusen,det er bare slik det er desverre,men uansett lykke til med salget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianth Skrevet Februar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2007 Du kan få kjøpe traversen fra gamle GTI'n min rimlig..... Siter - Audi A6 2.5 Quattro stv - VW Golf II VR6 x Nissan 200SX S13 x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573 x VW Golf II GTI 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Februar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2007 vet ikke hva jeg skal si her,,, Sitter å vurdere å selge golfen min selv..og det er en g60 som jeg har påkostet 100K, tror ikke jeg får mere enn 40 for min.. men alt går an. gråstein for noen er gull for andre Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
richars_87 Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 jeg kjøpte min får 9 tusen og det var ike mye feil med den litt rust var alt. og jeg fikk med MYE deler. så 20-25 tusen kan du bare glemme. Siter http://www.bilforumet.no/golf-ii/221916-har-jeg-endelig-vendt.html#post2473931 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg