bmwbil Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Bilen min vil ikkje gå framover lenger...Går an å gire med stanga, men vil ikkje gå framover eller bakover i nokon av gira... 99 modell 1,9 tdi.... tenkte kansje det er giroverføringen? eller girkassen? eller klutsjen? eller ein drivaksling kansje nokon som veit, eller som har hatt samme problem før? Siter [sIGPIC][/sIGPIC] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Hmm, automat eller manuell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwbil Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Det er manuell gir Siter [sIGPIC][/sIGPIC] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Tipper på en drivknute, men da skulle du ha hørt lyder i forrkant. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwbil Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Skulle gire fra 3 gir til 2 gir, hørte ingen lyder og gir og klusj kjennes akkurat som før... men bilen ville ikkje gå framover lenger... Siter [sIGPIC][/sIGPIC] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSimpson Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 og clutchen er ikke utslitt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwbil Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 den har ikkje slura eller noko før... Siter [sIGPIC][/sIGPIC] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Det står en ting under standardfeil på passat 1997-2000. Hydraulic clutch master cylinder seal can reverse itself causing clutch pedal to stay down and of course clutch does not de-clutch. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwbil Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Tenkte på det eg og men pedalen går jo ut igjen.. og kjennes heilt normal... Siter [sIGPIC][/sIGPIC] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Klarer du å trille bilen når den står i gir? På den måten kan du vel finne ut på hvilken side av girkassen problemet er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwbil Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 ja... kan trille bilen mens den står i gir.... men eg veit jo ikkje om den står i gir... kan jo vere overføringen.. Siter [sIGPIC][/sIGPIC] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Har du sjekket om noen av drivakslingene går rundt når du har motoren i gang? (Når bilen står i gir) Det mest logiske er jo at det er clutchen som har hengt seg opp. Hadde noen overføringer røket så skulle du hørt et kraftig smell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwbil Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Ja det er sikkert clutchen... men bilen er av og til treig å starte og...må dra den på starteren i ca30 sek. viss den er stått i ro ei stund..(ca 1 dag) Men det er vel sikkert glødepluggene...(115hk PD) Siter [sIGPIC][/sIGPIC] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 det er nok plugger ja ..jeg har akkurat kjøpt meg en sånn passat tdi 115hk å jeg må si jeg var imponert da den starta i -29 i forrige uke ... å dette uten motorvarmer .... glødeplugger og rele henger sammen på disse bilene .. lønner seg å skiftae begge ...koster ca 1300,- men jeg tror det er drivknuter som er problemet med bilen din Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSimpson Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 kan ikke være så sinnsykt vanskelig å få sjekka dette vei?? Bilen går jo ikke framover, start opp og sett en i gear og la den stå der, sett på brekket for sikkerhetsskyld, gå ut og se om gearoverføringen står riktig, og om drivknutene rører på seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg