740tic'ern Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Hei. Jeg har en 92 modell turbo pluss, 193hk orginalt, samt elektronisk styrt ladetrykk. Jeg er for tiden på utkikk etter en chip. Jeg har hørt at pluss utgaven er orginalt "chippet" så vil jeg da få noen effektøkning med en chip? Jeg prøvde å sette inn en chip uten at jeg merket noe effektforandring, noe jeg tror kommer av at bilen er orginalt chippet. motoren er en B230FT Finnes det en spesialchip til pluss utgaven som gir 240hk, noen som sa at det var mulig? Er litt usikker på den pluss utgaven, så håper noen kunne gitt meg litt info angående billig trimming som ikke skader motoren:=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 240 hk var kanskje litt mye ja,fjern denn turpo+ greia og still på trykket skikkeløig istedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Hei. den turbo + greia de er vel en el styrt hmmm ja hva skal jeg si... den styrer vel ladetrykket ditt (husker ikke hva de heiter) pyse ventil elr no i den dur... Det er vel flere her inne som selger Special Chiper BSR Hijan chips til tenning(gullbox) å til bensin, en annen kam,btr klokke,mye lade trykk,andre dyser, 531 topp,annen turbo så skal vel ikke rundt 280hk være det store problemet da:) Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 for at du skal kunne chip'e en turbo+ må du ta vekk hele turbo+ systemet, og sette på en vanlig B230FT trykk-klokke. Så kan du skru opp ladetrykket. Chip'en i seg selv øker ikke noe effekt.. det er det ladetrykket som gjør... er der all hemmeligheten ligger. Men for å få økt ladetrykket, trengs det mer bensin, og derfor kommer chip'en inn i bildet:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 for at du skal kunne chip'e en turbo+ må du ta vekk hele turbo+ systemet, og sette på en vanlig B230FT trykk-klokke. Så kan du skru opp ladetrykket. Jeg trodde kanskje det fantes en chip til turbo+ som justerte opp trykket på turbon elektronisk igjennom chipen? Vil det ta lang tid å fjerne pluss pakken og erstatte med en mekanisk boostcontroller? Hvor mye vil det koste? Takker for alle svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Machine Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Jeg trodde kanskje det fantes en chip til turbo+ som justerte opp trykket på turbon elektronisk igjennom chipen?Vil det ta lang tid å fjerne pluss pakken og erstatte med en mekanisk boostcontroller? Hvor mye vil det koste? Takker for alle svar:) Det finnes ingen slik chip som du nevner. Tar ca 1 min å fjerne turbo+ "pakka" Koble fra ledningen samt vacuum slangene. En pysventil koster ca 300 til 500 kr max. Vikingchip 1500. Siter 1991 940 Turbo Intercooler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Er ikke 190 hk. bra nok da ? Du greier fint og kjøre så du risikerer og miste lappen for resten av livet med det også. (he,he) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.