Svessa Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Noen her som har demontert ett ratt med airbag i en 93 modell 240? Siter -95 MB E220 -84 VW Caddy mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Hvorfor ville gjøre det? Ja, det er flere som har gjort det her, men hvorfor? Ville latt den være der, ass Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svessa Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Fordi han som eier bilen vil ha sportsratt. Spørsmålet er hvordan... Siter -95 MB E220 -84 VW Caddy mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 ar ikke demontert på en 240... men regner med det er likt med 940 og 850... Er to skruer i bakkant som må ut (torx som regel). Koble fra batteri, og koble av et grønt topolet kontaktstykke bak på baggen. Skru av rattet på vanlig måte. Demonter spolen med ledere til baggen. SRS lampa vil jo lyse når den er borte... men det er du vell klar over! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 la airbag'en vere der. kan vere kjekt å ha en gang. dessuten er ikke sportsratt verken særlig flott eller godt å kjøre med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svessa Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Er ikke min bil! Eieren har kjøpt ratt, og er fast bestemt på å sette det inn. Prøver bare å hjelpe han, så fint om folk kunne komme med tips og ikke anbefalinger. (Selv hadde jeg helt klart beholdt airbagen, så er helt enig med dere!) Siter -95 MB E220 -84 VW Caddy mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 ta av batteriet. vent helst et par timer så du er sikker på at du ikke får noe i trynet. så er det en kontakt nede ved varmeapparatet/girkassetunellen et sted (gul) som du bør koble fra. så skrur du ut de skruene som holder airbag'en fra baksiden. Edit: er fortsatt ikke helt sikker på om det er lovlig å fjerne airbag'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 ta av batteriet. vent helst et par timer så du er sikker på at du ikke får noe i trynet. så er det en kontakt nede ved varmeapparatet/girkassetunellen et sted (gul) som du bør koble fra. så skrur du ut de skruene som holder airbag'en fra baksiden. Edit: er fortsatt ikke helt sikker på om det er lovlig å fjerne airbag'en. Hehe, det er vell ikke akkurat det værste av ulovligheter av alle her på forumet?:roll: Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 ha tenningen på, så skrur du av -battpolen, deretter er det bare å koble det fra hverandre, da blir all spenning borte i det du tar av polen:D Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svessa Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Er det de fire 10mm mutterne som skal skrus ut? Noe man kan gjøre for å komme bedre til enn å bare benne toppen av midtseksjonen på rattet oppover? Siter -95 MB E220 -84 VW Caddy mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.