fredrikrb Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Hei! Har planer om å bygge en kasse til et Earthquake DBX-12R-element, og lurer litt på hva slags volum og slikt jeg bør gå for. Medfølgende anbefaling fra Earthquake skisserer opp et forslag på en kasse "Sealed design, tight bass, small volume", som er helt firkantet uten skråvegg. Har regnet meg frem til at denne kassen har et volum på rundt 34.5 liter, er dette en god løsning? Men, av ymse grunner kunne jeg tenke meg en kasse med skråstilt vegg. Er det noe vits i, og i så fall, hvordan regner jeg meg best ut til målene på en slik kasse? Noen formeninger om kassevalg, volum, etc, eventuelt erfaringer med nevnte sub? Takk så mye for svar! Hilsen Fredrik. :) Siter [o] '98 BMW 520i [X] '94 BMW 316i Compact - Vil det ikke, så skal det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredrikrb Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Ifølge bruksanvisningen har elementet disse TS-parametrene: FS: 35Hz QTS: 0.44 VAS: 2.5ft3 Sens: 90dB Siter [o] '98 BMW 520i [X] '94 BMW 316i Compact - Vil det ikke, så skal det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Hvordan formen på kassen er har ikke mye å si når det lukket og du ikke skal føre luften i ganger ut til rør. Hvordan du regner ut er egentlig enkel matte. Har du en med skrå vegg deler du de i 2 deler og regner volum av en firkant og en trekant. (husk mål av innvendig og ikke utvendig for å få korrekt volum). Kan helt sikkert regne ut for deg, men må da vite hva du har å gå på i høyde, bredde etc.. Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredrikrb Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Om du gidder å regne det ut skal jeg prøve å få målt litt på hva jeg har å gå på av størrelse, siden jeg skjønte lite. ^^ Takk! :) Siter [o] '98 BMW 520i [X] '94 BMW 316i Compact - Vil det ikke, så skal det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredrikrb Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Sent svar dette, men forumet har alltid vært nede når jeg har prøvd så. Dybde maks: 50cm Høyde maks: 40cm Bredde: 50cm Dette er cirkamål, og kan overskrides litt, men helst ikke. Dette er uten å ta med den skrå seteryggen med i beregningen. Siter [o] '98 BMW 520i [X] '94 BMW 316i Compact - Vil det ikke, så skal det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredrikrb Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Noen? ^^ Har endelig fått lagt kablene i bilen nå, så nå går de under teppet. For et stress. :p Siter [o] '98 BMW 520i [X] '94 BMW 316i Compact - Vil det ikke, så skal det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg