Gitarsan Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Har en e34 520 24v. den koka for ca 2 måneder siden, etter det bytta jeg termostat og fylte på 50/50 med vann og kjøleveske. Etter 3 dager fant jeg ut at den hadde brukt ca en dl med vann, dette forekommer fortsatt. må fylle på litt sånn ca vær 2-3 dag, men jeg har sjekka olje og eksos og ikke noe tyder på gåen topppakning (olja er fin og co målinga er korrekt)... radiatoren har jeg tatt ut å sett på, men den virker hel og fin.... mitt spørsmål er da, er det noen som har vært borti det samme? hvis jeg lar den stå på tomgang går det ca 5-10 min før den er nesten tom for vann og koker. har hørt noe snakk om at vannpumpa bør byttes ved vær 100000km ca. kan dette være problemet? Til info så har motor gått 160000km og det er fortsatt orginal vannpumpe... takker for svar... Siter "The only workout your getting is stretching the truth and jumping too conclusion" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabowner Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Luft i systemet? Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slipstream Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 er alle slanger og koplinger tette? ville tatt ut vannpumpa å sett på den, tar deg 30 min å pelle ut! er helt riktig at den pleier å være problem på disse motorene Siter BMW CCN Member #7856 (-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic (x)90 Mercedes 230E (x)98 Honda NX125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gitarsan Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 ja, slanger og slangeklyper er tette. Har lufta systemet ja. Siter "The only workout your getting is stretching the truth and jumping too conclusion" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gitarsan Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 får ta ut vannpumpa og sjekke. hvordan kan jeg se at den er ødelagt? har ingen erfaring med vannpumper Siter "The only workout your getting is stretching the truth and jumping too conclusion" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slipstream Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 det er ikke den store kunsten! vri på skovelen, så finner du fort ut om den er i orden eller ikke... de jeg har tatt ut har som regel kommet ut i deler =P Siter BMW CCN Member #7856 (-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic (x)90 Mercedes 230E (x)98 Honda NX125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gitarsan Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 he he ok. takker for tipset.... Siter "The only workout your getting is stretching the truth and jumping too conclusion" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg