Morgis Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Har en delemotor hvor det står montert en motorvarmer. En B28 motor. Skulle gjerne flyttet denne over på min B27. Men hvordan demonterer man slikt? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Motorvarmeren på min bil er kun et varmeelement som ligger koblet på på slangen som går mellom radiator og vannpumpen. Er DEFA.... Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 det er ikke tilfelle hos meg da det er snakk om originalvarmeren. skrudd eller noe inn i toppen. Men det jeg lurer på.. Er den skrudd eller smeltet fast eller? uten varmekolbe et metalldeksel istedet. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 det er ikke tilfelle hos meg da det er snakk om originalvarmeren.skrudd eller noe inn i toppen. Men det jeg lurer på.. Er den skrudd eller smeltet fast eller? Det er ikke en blokkvarmer da, Som sitter i en av frostplugghullene? Sitter det en liten klave over den som er festet med en mutter? Isåfall så er det bare å skru av klaven å dra ut varmeren,slå ut en frostplugg på den nye blokka og montere varmeren på samme måte som du tok den av. Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Det er ikke en blokkvarmer da,Som sitter i en av frostplugghullene? Sitter det en liten klave over den som er festet med en mutter? Isåfall så er det bare å skru av klaven å dra ut varmeren,slå ut en frostplugg på den nye blokka og montere varmeren på samme måte som du tok den av. finner ingen muttere og virker ikke som den kan skrues ut heller. Kan jo være den bare sitter veldig godt fast, men vil ikke ta allt for hardt i dersom det ikke er patenten. kan virke som det er pressede frostplugger, men er ikke sikker. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Da er motorvarmeren demontert og satt over på min motor. Enkel sak. Knipte tak med rørtanga, hamret den forsiktig ut, brukte et flatt skrujern til å slå ut pluggen (lokket) på min motor og dunket inn motorvarmeren. Ohmet kolben også fram til 80ohm. Vil tro den da fungerer enda. Skal bli nydelig nå som vinteren har satt inn for fullt. :) Og ellers må jeg takke for hjelpen jeg ikke fikk :D Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg