soundlord Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Heisann! jeg har en passat 1.8 turbo. Den fjusker fra 2500 rpm til 3000 rpm.Etter 3000 går den slik den skal,samt også fra tomgang,og opp til 2500 rpm Har vært slik så lenge jeg har hatt bilen. Merkes utrulig godt i 4-5 gir,når man i 80-90 km/t trykker gassen i bånn. Bilen er chippet,har effektanlegge og powerfilter. Kjørte en tur idag,da var den helt fjern.virket som jeg ikke lenger hadde tubo.Turboen ladet hele tiden,men var utrulig treig til å få opp fart på bilen.Kan det ha noe med at det var 7 minus ute? Fjusket fra 2500 til 3000 nå også.Har vært slik så lenge jeg har hatt bilen. Har fått beskjed om at jeg burde kjøre på 98 oktan,siden bilen er chippet.har ikke prøvd det enda. Luftmengdemåleren er jo en typisk feil på vag.virket som om det var denne idag værtfall.utrulig treig til å dra ut på gira,likevel om turboen ladet normalt. Hvordan sjekke om den er gåen? Prøvde å dra ut kontakten,men da stoppet motoren.. Noen som har peiling på hva som kan være feil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 du kan prøve å rengjøre luftmengdemåleren. På eldre biler (min 93 model), så kan det fint gjøresmed å dynke dem med startgass f.eks. At det er 7 minus bør i teorien ikke si så mye... Egentlig bare bra, da klarer den å pakke mere luft. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 virker som det kan være noe feil med chipen din elr luftmassemålern Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Skal ta ut luftmassemålerern å rengjøre me startgass nå,så får jeg se hvordan det blir.Skal også fyll 98 oktan før jeg evt går videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 har du ikke fylt med 98?! det "må" du jo når du ha chippan.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 har du ikke fylt med 98?! det "må" du jo når du ha chippan.. Var chippet da jeg kjøpte den.først nå jeg fikk greie på,at jeg burde kjøre på 98:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Var chippet da jeg kjøpte den.først nå jeg fikk greie på,at jeg burde kjøre på 98:P ooh.. hmm. rart du ikke har fått noe motorbank eller noe da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 ooh.. hmm. rart du ikke har fått noe motorbank eller noe da.. skal nok tåle 95,men vil vel gå noe bedre med 98 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falcon78 Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Høres ut som luftmengemåleren. Samme juks som jeg hadde med min 2000mod. Passat da jeg kjøpte den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Høres ut som luftmengemåleren. Samme juks som jeg hadde med min 2000mod. Passat da jeg kjøpte den. Var den jeg gikk ut ifra at det var.har nettopp skiftet den nå,så skal ut å teste.Var stor forskjell på å kjøre 98 og 95 oktan:) Et tips til de som skal montere kn` filter på vag: la det stå å tørke et par dager inne,før det monteres.Er nok det som var årsaken til at min måler gikk fløyten. Den oljen filteret er smurt inn med,legger seg som en tynn film på målern og den blir da ødelagt.Om man kjøper et filter og lar det ligge,så oljen tørker litt.slipper man visstnok dette.Har ellers også hørt at den luftmassemålern er ofte en svakhet hos vag.som ofte ryker uansett. kommer med tilbake melding etter en liten kjøretur.Får håpe det var denne som var gåen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 hm,har testet endel,men virker som det ikke ble stort bedre.Andre forslag? kan utelukke luftmassemåleren,siden den er helt ny:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mission Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Gasspjeldpotensometeret eller hva det heter da? Kan være at det danner seg sot i dette. Pusse rent det også Siter - Audi A4 B8 TFSI - - Hjemmesiden min- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Sjekk lambdasonden din du;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.