Gå til innhold

Turboen ladder ikke etter jeg justerte opp trykke

Ranger emnet


volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg justerte stage på wg kortere for å få høyere turbotrykk, men den kom ikke åver 0 etterpå, så justerte jeg det lengre etter på igjenn, men da får jeg ikke mer en 0,4 (hadde 0,6 før)

hva kan det være?

 

merkelig aktuator, for det der er ikke logisk engang.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

radial, heh jeg gjor akkurat samme som du sier nå i førregård, han hadde 328 på bakluka da;) jeg kjører ca1.2 nå.. var ikke noe typisk ungdomsbil(les: dekor trimmer) heller, halv voksen kar som kjørte og..

*og ingeen trenger unskylde han å si at han ikke gav på heller! ikke faan om en med sånnen bil blir frakjørt frivillig av en gammal volvo, når det i tillegg er han selv som har lagt opp til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrudd feil vei altså!?

 

jeg har hørt att desto kortere stag så blir det mere trykk, men er det ikke slik?

og i går kvelld så plukka jeg av den slangen på wg så går på turboen, da ladet den ca 1,4 (etter det jeg komer på, litt beruset når jeg plukket av slangen å vanskeli å se når man sitter bak i bilen:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt att desto kortere stag så blir det mere trykk, men er det ikke slik?

og i går kvelld så plukka jeg av den slangen på wg så går på turboen, da ladet den ca 1,4 (etter det jeg komer på, litt beruset når jeg plukket av slangen å vanskeli å se når man sitter bak i bilen:P)

 

da skal egentlig turboen lade det den orker... wastegaten brukes ikke når du kobler av slangen, allt går gjennom turbinen....og turboen lager et helvettes trykk :) min lada 1,5bar... B230FT sin lada 1,7.. .hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
tok av slangen på wastegatem til en kompis sin b230ft.. den varte 500m, så startet ikke motoren mere.. har enda ikke funnet feilen..

 

sikkert ikke nok kompresjon igjen til å starte...fullstendig blåst topp-pakning eller noe. Men...man kan fort få svi for å kødde med ladetrykket:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vi har hatt motoren oppe og stemplene ute. Alt ser helt fint ut. Toppakningen så ikke ut til å være ødelagt den heller.

 

Sålenge den får bensin, tenning og oksygen... så skal den motoren starte såfremt det er kompresjon nok.

Det er veldig vanlig å blåse topp-pakninger når man napper av slangen, da dette er det svakeste leddet, og det er denne som Skal ryke om noe sånnt skulle skje.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel kanskje prøve å bytte toppakning. Begynne me det billigste først :p Men hva er vanlig hvis det er noe som fyker inni motoren?

 

råder...men det MERKER du fort! Toppen kan også sprekke, og ventiler kan brenne seg fast... men igjen, dette finner du raskt ut.

Stempelringer kan også brenne seg fast...igjen ser du det på kompresjonen.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår