b0rre Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Og det betyr vel heller ikke at politiet ikke fulgte etter i høyere hastighet;) de gjør som regel det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Hvis purken hadde avbrutt jakten og tatt seg en smultring ville nok ikke dette skjedd. Helt idiotisk å drive å jakte på mennesker slik, tenk om han dør nå? Bra å ha på seg at man drepte en 25åring med spikermatte og blålys? faens purk. Det kunne gått langt verre, han kunne truffet noen og drept en familie i stedet. Sier ikke at det var ett hundre prosent riktig fremgangsmåte av politiet, men han fikk heldigvis ikke tid til å dra med seg noen uskyldige, det er nok av dødsulykker hvor fylla har skylda, som kunne og burde ha vært unngått. Vanskelig egentlig å se hvordan man skal klare å stoppe en fyllekjører uten å bruke slike midler. Harde tilfeller krever harde midler, man stopper ikke en fyllekjører med et "Bruk bilbelte og kjør forsiktig"-skilt. Har det først gått så langt er det vanskelig å avslutte det pent. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Min mening er å la vedkommende kjøre vidre i en sånn sak, det hjelper ikke å jage en mann på den måten når det er tydlig at han ikke kommer til å stoppe uansett. Dette fører bare til større fare for andre billister når dette pågår! Men det er nå bare min mening.. Og tenk om han pløyde ned en familie som var på vei inn i stua for å spise julemiddagen sin og det da kom frem at politiet hadde jaktet på han, men latt han kjøre videre siden de ikke klarte å ta han igjen. DET hadde vært mye verre! Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Og tenk om han pløyde ned en familie som var på vei inn i stua for å spise julemiddagen sin og det da kom frem at politiet hadde jaktet på han, men latt han kjøre videre siden de ikke klarte å ta han igjen. DET hadde vært mye verre!Ikke for på noen som helst måte å forsvare fyllekjøring, men det der kunne like gjerne skjedd med politiet i hælene Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Jeg er helt enig i fremmgangen til politiet i denne saken, syntes det er riktig så kanskje det setter en "støkk" i råkjørerene.. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Han bør være glad. I de fleste andre land hadde de skutt han på flekken for drapsforsøk med farlig redskap hvis han prøvde å stikke av. Bare kjekt at snuten setter hardt mot hardt i slike tilfeller. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b0rre Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Det jeg skulle fram til i mine andre innlegg var at politiet neppe hjalp situasjonen med å følge etter i høy fart. Vi hører jo ofte om at politiet gjør ting de ikke burde, husker godt den saken med subaruen i tr.heim der de kjørte motsatt vei i rundkjøringa å kræsja inn i bilen for så å skylde på vedkommende som de hadde jaget i nabolag i høy hastighet. Jeg syns det er merkverdig at politiet slipper unna med å gang på gang være en mulig faktor i en stygg ulykke grunnet forfølgelse i høy hastighet. Tenker såklart ikke bare på denne saken vi diskuterer her men litt mer generelt. Nå får vi bare håpe at vedkommende i ulykkesbilen beholder livet og får seg en lærepenge for fyllekjøringa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Uanset hva politiet hadde gjordt ville folk klaga og sakt de gjorde feil. Idioten kunne stoppa, men han valgte å gi på. Politiet gjorde bare jobben sin. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Det er (var en Corrado) Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Hvordan du får det til å bli en corrado lurer jeg veldig på.. Er en golf 2 av type gti turbo eller g60.. Ekke no corrado det der.. Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermanzen Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Så ett bilde til av bilen, haugalandavis.no mulig. Er en Golf2, ferdig med den saken. Siter Mazda 323 GT-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Så det nå :D Så ut på tv2 at det var en corrado på baklysa Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermanzen Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Siter Mazda 323 GT-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Altså, sjansen for at man pløyer ned noen er større hvis man har purken etter seg og prøver fortvilt å bli kvitt svina, enn om man bare cruiser for seg selv. Full eller ei er stressmomentet i en biljakt sinnsykt høyt og at politiet kan ustraffet drive folk av veien på denne måten er sykt i mine øyne. De politifolkene som beordret jakten og spikermatta burde bli bura inne for drapsforsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b0rre Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Altså, sjansen for at man pløyer ned noen er større hvis man har purken etter seg og prøver fortvilt å bli kvitt svina, enn om man bare cruiser for seg selv. Full eller ei er stressmomentet i en biljakt sinnsykt høyt og at politiet kan ustraffet drive folk av veien på denne måten er sykt i mine øyne. De politifolkene som beordret jakten og spikermatta burde bli bura inne for drapsforsøk. Det er dette jeg mener og ville ha fram i mine tidligere poster! "politiet gjorde bare jobben sin"..vel, det kan vel diskuteres hvor godt de gjorde den;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg