Gå til innhold

Dumpventil & Effektanlegg

Ranger emnet


admirable

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ønsker dumpventil på en Audi TT 1,8, 99mod. Noen som vet om steder i nedre del av Norge, gjerne Vestfold området som kan fikse dette, samt montere?

 

Ef. anlegg, noen anbefalinger her på forumet? Hvor kan det kjøpes, og gjerne monteres av forhandler. Noen hensikt? Gjerne to potter bak, slik 225hk utgaven har.

Nå: BMW X5 2001' 3,0iA

Tidligere: Audi TT, BMW 316, BMW 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Ef. anlegg, noen anbefalinger her på forumet? Hvor kan det kjøpes, og gjerne monteres av forhandler. Noen hensikt? Gjerne to potter bak, slik 225hk utgaven har.

 

Siden det er dårlig respons her på forumet, får jeg prøve på noe annet. Noen som har erfaring eller meninger om Simons Sportsystem? Prisene var ufattelig gode, og anlegget så ikke så værst ut heller.

 

Simons Sportsystem bilde

Nå: BMW X5 2001' 3,0iA

Tidligere: Audi TT, BMW 316, BMW 328.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er dårlig respons her på forumet, får jeg prøve på noe annet. Noen som har erfaring eller meninger om Simons Sportsystem? Prisene var ufattelig gode, og anlegget så ikke så værst ut heller.

 

Simons Sportsystem bilde

 

 

Er det quattro du har? For det anlegget der passer bare på 180 med quattro.

 

Når det gjelder dump ventil, så er ikke det å anbefale fordi bilen har lmm.

Det som gjelder på disse bilene er Resirkventil. Vis du monterer resirk ventil og åpentfilter (helst et som ikke er oljet) så vil du få lyden du er ute etter.

 

Sjekk ut denne linken. Jeg har gjort dette med min luftfilterboks, og sammen med original resirk ventil så får jeg den ppssssssjjjj lyden når jeg girer.

 

http://www.wak-tt.com/mods/ramair/cheapinduction.htm

Pioneer 8600, Focal 165v2, Soundstream vgw 10, Alpine V12 og SoundMagus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den originale resirkventilen.

06a145710n.JPG

4441895_bosch_dumpvalve.jpg

 

Er ikke store jobben å bytte den. Bare å se hvordan den er montert originalt.

Den sitter bakerst i motorrommet, er ikke veldig vanskelig å få øye på når du vet hvordan den ser ut. Hvis du skal bytte ut denne så er det Forge 007P som gjelder. Selges blant annet hos TS-Racing.

 

Når det gjelder Luftfilter, så er den lenken Kristian_Z3 nevner en bra og billig måte å gjøre det på. Bare og skru ut luftfilterboksen og lage noen hull som du ser på bildene i lenken (viktig at disse hullene er på riktig sted, slik som på bildene). Hvis du skal kjøpe et åpent filter bør det helst ikke være oljet filter. TS selger dette også, og de hjelper deg sikkert å montere alt sammen hvis du ikke finner noen på forumet som bor i nærheten av deg og tar seg tid til å hjelpe deg.

 

Lykke til!!

- Audi A3 1.8T 98' -

 

Prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår