Gå til innhold

Ønsker forslag til mellomtone

Ranger emnet


hc_TK

Anbefalte innlegg

Jeg har nå begynt å demontere døra og fant ut på den kjipe måten at det ikke er plass til 4'' Peerless HDS Exclusiven mine. Den er alt for dyp og jeg vrir meg i tanken på at jeg muligens må kvitte meg med disse.

Har sett litt på Focal Utopia 3'' og ønsker å vite om man får kjøpt disse løst og hvor mye de koster.

Jeg ønsker også forslag til andre lignende high-end elementer av høy kvalitet men som bygger lite. Prisen må også være på et okey nivå. Jeg vil helst ikke ha dome mellomtoner, bare så det er sagt..

 

Resten av system består av 8'' Peerless Exclusive som skal i dørene og et par Seas performance diskanter som skal byttes ut når jeg en dag får penger jeg ikke vet hva jeg skal bruke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3W2 be ( utopia ) koster 1250 stk .

 

Mvh

Sweet. hvor får man kjøpt disse løst i bærum/oslo omeråde? trodde de skulle være dyrere.

AD er sikkert topp merke og jeg er 100% sikker på at de spiller meget bra, men jeg syntes de ser litt kjipe ut :well:

Hertz skulle jeg gjerne hatt, men da ville jeg hatt mille serien, og det blir litt for dyrt for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet. hvor får man kjøpt disse løst i bærum/oslo omeråde? trodde de skulle være dyrere.

AD er sikkert topp merke og jeg er 100% sikker på at de spiller meget bra, men jeg syntes de ser litt kjipe ut :well:

Hertz skulle jeg gjerne hatt, men da ville jeg hatt mille serien, og det blir litt for dyrt for meg..

 

Stikk innom Audun hos Sound Pepole i Drammen, han skaffer deg sikkert Focal 3W2 Be. Er jo litt utenfor området du spør, men burde være overkommelig det.

 

Når det gjelder Hertz, bør du ikke undervurdere Hi-Energy serien. Topp komponenter til bra priser.

Ellers bygger ikke EM 100 I Hertz sin Energy serie så mye den heller. Den måler ikke bra, men låter faktisk bra til prisen, om man gir den rett betingelser. Grunnet en impedansepeak får elementet en stor dip rundt 2000Hz. Rent lydmessig byr det ikke på store problemer, og sannsynligvis ville man kunne få rettet på dette med en korrigering av impedansen. Jeg har desverre ikke hatt tid til å undersøke ytterligere hva denne impedanse peaken kommer av, men det er også mulig det skyldes ustabilt chassis, og at dette kunne vært fikset med noen striper dempematte på chassis.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet. hvor får man kjøpt disse løst i bærum/oslo omeråde? trodde de skulle være dyrere.

AD er sikkert topp merke og jeg er 100% sikker på at de spiller meget bra, men jeg syntes de ser litt kjipe ut :well:

Hertz skulle jeg gjerne hatt, men da ville jeg hatt mille serien, og det blir litt for dyrt for meg..

Skulle ikke du ha litt hjelp med monteringen da? Da sier det vel seg selv, hvor du skal handle:smilbmw:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke du ha litt hjelp med monteringen da? Da sier det vel seg selv, hvor du skal handle:smilbmw:

 

du kan selge de til meg? hmm..interesant. :m'm: må jo også ha litt hjelp til trekking, eller så skal støpingen i dørene gå bra. Hvor mye kommer et par 3w2 på? kan evt ta det på pm.. Men dette må jo bli etter jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan selge de til meg? hmm..interesant. :m'm: må jo også ha litt hjelp til trekking, eller så skal støpingen i dørene gå bra. Hvor mye kommer et par 3w2 på? kan evt ta det på pm.. Men dette må jo bli etter jula.

Ja vi får håpe det kommer et år til neste år også.. Selvsagt kan jeg selge utstyr også. Har da butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår