werty Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Hei. jeg lurte på om det er noen her som veit litt om hvor mye 2.3 16 rådene tåler ?? Driver med ett motorprosjekt nå, har hørt at de er ganske solide, men er det noen som har noen erfaring med disse?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Vertfall 300hk, de skal vistnok være smidde så de tåler en støyt ;) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT-555 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 De rådene ER smidde! Det er mye annet i motor'n som tar kvelden før rådene dine... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
werty Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Det er fint, .men er std. råde bolter også bra eller bør disse byttes ?? Er det noen andre ting man bør tenke på ved en effekt på 250hk og ca 8500rpm?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Det er fint, .men er std. råde bolter også bra eller bør disse byttes ?? Er det noen andre ting man bør tenke på ved en effekt på 250hk og ca 8500rpm?? Balanserte motor og vektjustere råder kansje? Sistnevnte kan man jo gjøre i garasjen Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
werty Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 ok. Hva med register?? drev, kjede, glideskinne og strammer var nedslitt. kunne nesten se ut som for dårlig smøring (glider hadde nærmest smelta)?? noen triks her?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Er rett og slett ikke på grunn av høy km stand da? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
werty Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Jo kan jo være det. (er jo tyskimportert denna motorn da...) men en kar på mercedes babla noe om ei extra smøre dyse som var ettermontert eller no sånt?? noen som veit noe om det.?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT-555 Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Jeg hadde gått for nye bolter til rådene og toppen av typen ARP. Hvis bilen har gått over 200.000km så ville jeg også titta litt på cylinderveggen, og mulig bytta stempelringer. Dette er jo greit å gjøre uansett når man først har motorn i deler. Ville byttet alt av slitedel på registeret, inkl kjedet. Alle styreskinner, strammeskinne og kjede. Kanskje bygd om til dobbelt kjede, hvis du kun har enkelt? Planslipt toppen og byttet ventiltettninger. Kanskje sjekket styringene og polert setet til ventilene. Vær obs på at eksosventilene på cylinder nr.3 er utsatt for stor varme. Sjekk etter sprekker på på dem. Er en kostbar sak du har begitt deg ut på. Da orginaldeler til 16v er DYRT! Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201_034 Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 snakk om turbokonvertering eller? isåfal må du senke kompen.. årsmodell på motor? http://www.mb190klubb.com meld deg inn der.. fler som har turbkonvertert der.. driver med det samme selv :) trenger du svar på det du lurer på med 190, så får du svar der ;) Siter _____________________________________________ Menn Med Hjærne, Kjører Bil Med Stjerne! 90' mod 190E 2L (prosjekt) 86' mod 2,3 16v (vrak..) 87' mod 2L (delbil) 90' mod BMW 5'er (E34 bruksbil med 375 på teller'n!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsh Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Benka 349 hk på hjula på min 2,3 16 med standard råder. Ikke noe problem. Hadde sperra på 7800-8000. Siter Lancer Evo II 1/4 mile 10.89@215 kmt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.