blodfisk Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Har en mobilkran med ein v8'er i, som starter fint når den er kald, men når ein skrur av motoren og prøver å starte den igjen etter den har blitt varm kjem det berre eit klikk og startmotoren vil ikkje dra motoren rundt. Virker som den mister all strøm. Noen som har noen ideer? eventuelt ka ting eg kan sjekke osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 det er ikke dynamoen som ikke lader batteriet. så coilen og dette bruker opp strømmen fra batteriet under drift? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vtec_original Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Bytt batteri. Du har gammelt batteri som kommer seg igjen 5-6 minutter etter at ladinga er avsluttet, og dritten i cellene har lagt seg på bunn. Hadde samme møkka på båten i våres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blodfisk Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 batteriet er ganske nytt, og dette problemet har forsvunnet, og komt tilbake igjen før me eigde kranen. kan det ve at den jorder noen plass når den blir varm? Korleis skal ein gå fram for å finne feilen? har skifta ein del ledninger for å prøve og fjerne problemet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Sjekk strøm fram til startmotoren. Eventuelt prøv å koble startkabler rett fra batteri til startmotor. Holder en knapp på at det er dårlig kontakt en plass der. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blodfisk Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2007 stømmen til startmotoren er 12 volt, men når ein vrir rundt tenninga så er den nede i 5,6volt. Fekk veta av ein kompis at det måtte være spenningsfall ein plass. Lurer på om det er jordinga det er noe feil med, vist det er dårlig kontakt til chassiset kan vel det være ein feil? Sjølv om det er 5,6volt på kabelen til startmotoren under pådrag skal det vel være litt under 12 v på batteriet? ikkje under 9volt vertfall? Mvh Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.