opel freak Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Har stusset litt på dette her, det er jo noen biler som leveres med dobble eksos anlegg/rør helt fra toppen, altså med to manifolder?(bmw?). Er det to separate rør hele veien eller dempes lyden i samme kammer på eksospotten? Kunne det ha vært en fordel og ha et system med doble rør på en 4syl rekkemotor f.eks eller bør det være 6 eller flere sylindre. Vil det isåfall være noen effekt gevinst? Mange amcars leveres med dobble eksos men der er det vel et trykkutjevningsrør mellom høyre og venstre eksosanlegg? Kan det bli dårlig for eksos flyten med bare to eksospulser på hvert rør? Da tenker jeg på to todelt eksosanlegg på en rekke firer. Andre generelle synspunkter? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 På V-motorer er det som regel et rør per side, noen har dobble rør hele veien med egen lyddemper, men noen møtes på midten og går inn i en lyddemper også enten ut i et rør eller 2. De med dobbelt hele veien har et trykkutjevnings rør på midt pipa, også kalt H-pipe Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.