Gå til innhold

Tips til frontsett som ikke bygger mye

Ranger emnet


nosbak

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg trenger tips til frontsett som ikke bygger så mye. Først viser jeg bildene og så skal jeg forklare problemstillingen min.

Sikkert lettere å forstå da:)

 

 

Høyttaleren, ser vel grunnen til at jeg må ha nye:)

DSC00409.jpg

 

Høyttaleren bygger ikke mye.

DSC00410.jpg

 

Dette er hullet som høyttaleren skal inni.

b6de678a.jpg

 

 

Jeg skal kjøpe meg nytt anlegg og trenger da et nytt fronsett. Jeg har vel et problem. Det er at høyttaler ikke kan bygge mye for da får jeg ikke vinduet helt ned. Høyttaleren som nå er i bygger 5cm. Så jeg er da på jakt etter tips til frontsett som passer. Jeg vet jeg må lage en adapter eller tilpasse "feste" til den gammle høyttaleren. Vil ikke gjøre noe med dørpanelet, skal se mest mulig orgninalt ut.

 

Etter mine beregninger så kan dybden på den nye høyttaleren være max 6cm. Prisklassen vil jeg skal være rundt en 1500 kr. Etter min "måle metode" så er elementet 6", men hvis noen vet at det er 6,5" så kan nok det stemme.

 

Har nå Alpine 9855 og skal ha en forsterker som skal drive dette frontsettet så tips til det hadde ikke vært dumt.

Bilen er som følger en Opel astra F 92 modell.

 

Regner med dere forsto dette:) Håper nå på gode tips og ikke minst erfaringer????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg trenger tips til frontsett som ikke bygger så mye. Først viser jeg bildene og så skal jeg forklare problemstillingen min.

Sikkert lettere å forstå da:)

 

 

Høyttaleren, ser vel grunnen til at jeg må ha nye:)

 

 

Høyttaleren bygger ikke mye.

[

 

 

Jeg skal kjøpe meg nytt anlegg og trenger da et nytt fronsett. Jeg har vel et problem. Det er at høyttaler ikke kan bygge mye for da får jeg ikke vinduet helt ned. Høyttaleren som nå er i bygger 5cm. Så jeg er da på jakt etter tips til frontsett som passer. Jeg vet jeg må lage en adapter eller tilpasse "feste" til den gammle høyttaleren. Vil ikke gjøre noe med dørpanelet, skal se mest mulig orgninalt ut.

 

Etter mine beregninger så kan dybden på den nye høyttaleren være max 6cm. Prisklassen vil jeg skal være rundt en 1500 kr. Etter min "måle metode" så er elementet 6", men hvis noen vet at det er 6,5" så kan nok det stemme.

 

Har nå Alpine 9855 og skal ha en forsterker som skal drive dette frontsettet så tips til det hadde ikke vært dumt.

Bilen er som følger en Opel astra F 92 modell.

 

Regner med dere forsto dette:) Håper nå på gode tips og ikke minst erfaringer????

 

Hm! det var da beskjeden dybde. og 1500,- var ikke voldsomt heller.

 

Min første tanke var Earthquake SWS-065 men dem koster 1 700,- nesten. og er bare bass ellementene, du trenger diskant eller liten 3" coax i tillegg, og delefilter mellom, havner fort på 2 500,- da. Men du får utrolig grom lyd.

 

Alt. er: spaser, altså en ring du skrur fast, mellom høyttaler og døra.

 

eller denne:

10261.jpg

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10261&PHPSESSID=c923873a59e89407f1be92be70c5353b

 

 

Usikker på kvaliteten, men har hørt andre modeller av Cadence og mener dem svarer godt for prisen.

 

forresten, det fins overgang til 6,5" så det stemmer nok med 6" som du da har målt. http://www.webhotell-spesialisten.no/transmediano/sqlbutikk/index.cgi?cart_id=631173.3688&pid=634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm! det var da beskjeden dybde. og 1500,- var ikke voldsomt heller.

 

Min første tanke var Earthquake SWS-065 men dem koster 1 700,- nesten. og er bare bass ellementene, du trenger diskant eller liten 3" coax i tillegg, og delefilter mellom, havner fort på 2 500,- da. Men du får utrolig grom lyd.

 

Alt. er: spaser, altså en ring du skrur fast, mellom høyttaler og døra.

 

eller denne:

10261.jpg

http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10261&PHPSESSID=c923873a59e89407f1be92be70c5353b

 

 

Usikker på kvaliteten, men har hørt andre modeller av Cadence og mener dem svarer godt for prisen.

 

forresten, det fins overgang til 6,5" så det stemmer nok med 6" som du da har målt. http://www.webhotell-spesialisten.no/transmediano/sqlbutikk/index.cgi?cart_id=631173.3688&pid=634

 

 

Har du link til det Earthquake SWS-065 elementet og diskant?

 

Den adapteren var heller ikke dum:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noe erfaring med det? Bra lyd?

 

Du har jo Hertz Space K6L, det bygger kun 39mm dypt, men det koster 2999,-. Eller så har du Hertz ESK165S, det bygger 57mm innover og koster kr 1599,-

 

Følger det med alt av delefilter, diskant og bass i Hertz ESK165s? Bra lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "bra" og hva er "dårlig"?

Smaken vår er forskjellig, så takk & lov for det!

 

Jeg foreslår at du tar kontakt med noen som kan demonstrere dette for deg slik at du får LYTTET til høyttalerne.

Husk å ta i betraktning den elektronikken som sitter i forkant av høyttalerne. Den har MYE å si på HVORDAN det låter.

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til det Earthquake SWS-065 elementet og diskant?

 

Den adapteren var heller ikke dum:)

 

 

http://installbay.no/product_info.php?cPath=24_37&products_id=360

 

 

diskant kan du velge f.eks: http://www.mamut.com/dynabel/subdet349.htm

 

Meget fin diskant, og tåler fint lavere deling en oppgitt her (står anbefalt 3 000Hz, men har testa den ved 2 500Hz)

 

deling blir best om du kan gjøre det fra spiller eller forsterker, men passivt filter går også veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er vel egnetlig klar over at det er et ganske så åpent spørsmål, med mange svar:)

Jeg er på jakt etter noe som spiller klart, høyt og reint. Hører mest på hip hop. Har også et inntrykk av at jeg må legge litt til penger i det. Budsjette er 2000 til max 2500 kr. Noen som har tips til hvor jeg kan høre på forskjellige høyttaler i Stavanger området??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er vel egnetlig klar over at det er et ganske så åpent spørsmål, med mange svar:)

Jeg er på jakt etter noe som spiller klart, høyt og reint. Hører mest på hip hop. Har også et inntrykk av at jeg må legge litt til penger i det. Budsjette er 2000 til max 2500 kr. Noen som har tips til hvor jeg kan høre på forskjellige høyttaler i Stavanger området??

 

Stikk en tur bort i Luramyrveien i Sandnes. Der ligger bilradiospesialisten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Jeg har gjort dette i min astra f

 

kjøpte en utbyggings ramme hos lokal bilsterio forhandler (tror de har sånn på Biltema og) saget ut pleksiglass form (lettere og tilpasse og se igjenom, får dette de fleste plasser)

Bilde017.jpg

slik, jeg får vinduet helt ned og alt er skjult.

bruker dette kompsettet http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1437

 

noen andre bilder:

felte inn den andre diskanten i speil dekselet, kjøpte hullsag hos biltema, du trenger ikke og gjøre dette, du kan også ha begge diskantene i høytaleren (kommer masse byggemultigheter i settet)

Bilde018.jpg

pakket delefilteret inni en plastpose så ikke fuktighet skulle komme inni, og gjemte det inni døra, med strips.

Bilde019.jpg

 

PS: måtte skru av ett deksel bakpå høytaleren som beskytter magnetet, trenger ikke det.

lykke til med valget,

Leter etter felger til bilen min, 4x100 17"

kom med forslag

(helst Oz racing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Jeg har gjort dette i min astra f

 

kjøpte en utbyggings ramme hos lokal bilsterio forhandler (tror de har sånn på Biltema og) saget ut pleksiglass form (lettere og tilpasse og se igjenom, får dette de fleste plasser)

 

slik, jeg får vinduet helt ned og alt er skjult.

bruker dette kompsettet http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1437

 

noen andre bilder:

felte inn den andre diskanten i speil dekselet, kjøpte hullsag hos biltema, du trenger ikke og gjøre dette, du kan også ha begge diskantene i høytaleren (kommer masse byggemultigheter i settet)

 

pakket delefilteret inni en plastpose så ikke fuktighet skulle komme inni, og gjemte det inni døra, med strips.

 

 

PS: måtte skru av ett deksel bakpå høytaleren som beskytter magnetet, trenger ikke det.

lykke til med valget,

 

Dette her så ikke dumt ut. Tenkte jeg også måtte gjør noe sånt som du har gjort me høyttaleren. Jeg tenkte nok bare litt mer avansert egentlig, men hvorfor gjør det når det kan gjøres lettere:)

 

Klarte ikke se hvor du hadde gjemmt delefilteret?? bak døra, under diskanten??

 

Hva syns du om lyden i settet da? Forsterker utenom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår