johnnystone Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Ser det er blitt en del innlegg her innpå. Jeg har en honda civic 95. skal skifte motor på den over nyttår.. Har funnet en vtec til den. men men. vet ikke nå lenger om jeg trenger turboen. men den kunne ha kommet godt med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 da sender du bilen til atec eller noe sånnt, så fikser de turbo :P Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_S2000 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Men er det ikke bedre å sette kompressor på en vtec? Hadde jo vært gøy om bilen ikke letter når man treffer 6000 rpm...? Og heller får litt mer drag fra starten av..? Siter BMW 5 serie E60 x Volvo V70 (fikk i innbytte) x Impreza WRX 03, x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Men er det ikke bedre å sette kompressor på en vtec? Hadde jo vært gøy om bilen ikke letter når man treffer 6000 rpm...? Og heller får litt mer drag fra starten av..? Husk at motoren faktisk må ha turtall før kompressoren skal gi merkbart ladetrykk.. (ja du får en flat og gjevn momentkurve) men Turbo er så mue mer effektivt Er personlig ingen fan av kompressor til små motorer, sats heller på et lite enkelt turbo oppsett der turboen spoler tidlig.. Enkelte kompressor typer jeg har sett til honda er heller ikke spessielt holdbare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_S2000 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Hvorfor setter de primært kompressor på s2000 da? :volvopower: :aug: Siter BMW 5 serie E60 x Volvo V70 (fikk i innbytte) x Impreza WRX 03, x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Hvorfor setter de primært kompressor på s2000 da? :volvopower: :aug: Sannsyneligvis for å få en linjær effekt økning. Husk at det også er stor forskjell på hondas 1,6 vtec og 2l i s2000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.enos.pork Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Husk at motoren faktisk må ha turtall før kompressoren skal gi merkbart ladetrykk.. (ja du får en flat og gjevn momentkurve)men Turbo er så mue mer effektivt Er personlig ingen fan av kompressor til små motorer, sats heller på et lite enkelt turbo oppsett der turboen spoler tidlig.. Enkelte kompressor typer jeg har sett til honda er heller ikke spessielt holdbare. Det stemmer vel ikke helt. En reimdrevet kompressor får ladetrykk tidligere enn de fleste turboer. Men hva som er best av turbo/kompressor er en helt annen diskusjon Siter chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.H Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Ser det er blitt en del innlegg her innpå.Jeg har en honda civic 95. skal skifte motor på den over nyttår.. Har funnet en vtec til den. men men. vet ikke nå lenger om jeg trenger turboen. men den kunne ha kommet godt med. Synes du skal lage en prosjekt-tråd om bilen din jeg :) Trenger sårt noen Honda-prosjekt her på forumet, er selfølgelig en hel del mer på Club Honda-forumet men må være medlem av selve klubben for å komme innpå der... Siter Anders Haugen Club Honda Norge http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Det stemmer vel ikke helt. En reimdrevet kompressor får ladetrykk tidligere enn de fleste turboer. Men hva som er best av turbo/kompressor er en helt annen diskusjon Nja, Nå har jeg vært så heldig å være bordi begge motorkonfigurasjonene i sammenheng med mapping.. og kan si at en 1,6l motor med en liten turbo som starter vel så tidlig er et bedre valg. Motoren drar så liten nytte av det "lille" ladetrykket som er fra tomgang at du like gjerne kunne vært foruten, med tanke på hvor motorens orginale dreiemoments kurve ligger. Du må uansett ha mye turtall på en kompressor vti, for at den skal produsere effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Civic_karen Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 jeg brukte en original audi 1,8t Cooler. Ikke størst i verden akkurat. Brukte også en k-03 turbo...Nå skal det sies at jeg solgte dette "kitet" til en kar her i sommer, og han monterte det og kjører med det ennå:) var meg det vettu =) alt funker fint, bytta cooler å satt på bensinreg. å litt div ting:) alt funker fint. så en budsjett turbo funker like fint som alle andre :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 var meg det vettu =) alt funker fint, bytta cooler å satt på bensinreg. å litt div ting:) alt funker fint. så en budsjett turbo funker like fint som alle andre :P Se der ja, det ble jo ikke kostende all verden heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vitiqo Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 masse svar her jatakker for all informasjon en var litt frekk, ble litt skuffet når eg spør om hjelp.... jaja ikke bry deg om alt folk sier. gå på http://www.club-honda.org og gå på forumet der får du bare ris og ros. spør om hjelp der er alle villige til å hjelpe. spør atec han har peiling på det meste og bygger turbo på hondaer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnnystone Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 har nå funnet meg 2 motorer, en vtec og en typeR så valget er vanskelig, hva lønner seg?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 har nå funnet meg 2 motorer, en vtec og en typeR så valget er vanskelig, hva lønner seg?? Finnes mange honda motorer med vtec, men jeg regner med at du mener B16a2 og med typeR motor B18c5? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|teeBoY| Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 hadde ikke nølt med å hivd en b18 motor nedi! Siter - Honda Crx 1989 modell 1,8l:D X biler: -Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg