Gå til innhold

Trekke strømkabel og signalkabel?

Ranger emnet


Corepower

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal få inn forsterker og sub i min vento og lurer på hvor man bør trekke strømkabelen fra batteriet til forsterkeren, og hvordan man får koblet til signalkablene til spilleren? (virker ikke enkelt å få noe opp bak dit)

Regner med golf og vento er noelunde lik der, derfor jeg spør jer også.

 

Takker på forhånd for hjelp. ;)

"I can accept failure, but I can't accept not trying."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Skal få inn forsterker og sub i min vento og lurer på hvor man bør trekke strømkabelen fra batteriet til forsterkeren, og hvordan man får koblet til signalkablene til spilleren? (virker ikke enkelt å få noe opp bak dit)

Regner med golf og vento er noelunde lik der, derfor jeg spør jer også.

 

Takker på forhånd for hjelp. ;)

 

ok har lest gjennom alle trådene du har startet med samme problem så nå skal jeg prøve å gi deg en ryddig forklaring. Først trekker du strøm fra batteriet til forsterker (ikke koble til batteriet før alt er ferdig trekt og på plass bak) det gjør du på førersiden fordi det er den siden batteriet ditt sitter så går du inn i bilen på førersiden og kikker på torpedoveggen bak pedalene der finner du diverse gummiknotter som tetter hull ta ut en av de største (hvis det er flere) og helst så langt ut til siden som muli. lag et hull i denne gummiknotten som du kan tre strømkabelen gjennom den bør gå trekt for det skal være tett rundt ellers vil du få fukt og rustproblemer på uønskede steder. husk å montere sikring max 15 cm. fra batteripolen ellers vil du ikke få en krone igjen på forsikring om bilen skulle brenne opp. legg ledningen under tepper og inni lister det er god plass på disse bilene så det skulle ikke være noe problem. husk også å trekke styrestrøm fra cd spilleren (vanligvis blå ledning bak på spilleren merket "rem") til forsterkeren på den samme siden som strømkabelen går. dette er en ledning som sender strøm til forsterkeren når du skrur på cd spilleren så forsterkeren vet når den skal skru seg på, dette er viktig ellers vil bilen være tom for strøm neste gang du skal ut og kjøre. Så kan du montere listene igjen og sette alle deler på plass bortsett fra cd-spillern. så trekker du signalkabel på høyre side, samme der under tepper og bak lister helt bak til forsterker. så i bagasjerommet finner du et jordingspunkt hvor du kan skru fast jordingledningen, skrap vekk lakk og fett for jordingen er like viktig som pluss strøm. hvis jordingen er tilstrekkelig så skal det ikke være noe problem om du skrur forsterkeren fast i metall for da henter den jording gjennom ledningen og ikke gjennom shassie men er klart det er best å være på den sikre siden. så kobler du på pluss strømmen på forsterkeren så går du foran og kobler den til batteripolen + selvfølgelig. så kobler du til styrestrømmen på forsterkeren og til slutt jord. Kobl til signal og så er det bare å lytte til lyden husk å sette forsterkeren på det laveste å still deg oppover etter du har satt igang cd spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig med å legge kabler, noe som var mye enklere enn jeg trodde. ;p

 

Venter nå egentlig bare på at kassen skal tørke.

Sub og forsterkeren jeg har er kun noe biltemavarer, men får sjekke imorgen hvordan det funker. Er vel uansett greit som første prosjekt.

Får gi rapport imorgen på hvordan det spiller.

 

Kan legge med bilde av kassen. Er en bassreflekskasse på ca 30-35L+-.

Skjærte ut delene selv også, så føler jeg har gjort endel. ;)

 

Uten%20navn.bmp

"I can accept failure, but I can't accept not trying."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår