Gå til innhold

kicker 8" eller 10"

Ranger emnet


gnmfr

Anbefalte innlegg

http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=21&id=1637

 

Vurderer denne fra kicker endet 2x8 eller 1x10 noen som har noen erfaring med disse.

 

hej jeg kjøpt den pakken de har av kicker L7 12" og en 750RMS forsterker.. Jeg ville ha godt for en 10", for den får du en utfyldene bass og slår raskt samtidigt, du vil ikke komme til å oppnå at bassen henger ette heller.. 8" slår veldigt raskt men får ikke den samme jube bassen..

mesten over alt der jeg har hørt på anlegg så pleier olk å kjøre enten 10" eller 12"(12"kan henge litt etter hvis du ikke har en kraftige forsterker). mest bass for pengene.

hva er du ute etter mye jube bass eller en en kanonraske bass??

 

husk og å kjøpen en forsterker som er større en bassen da.

 

PS det er kanall vannskeligt å lage portet kasse så jeg ville ha got for en lukket..du får blåselyder når du har dn portet..

KJør klasse kjør stil, kjør japsebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej jeg kjøpt den pakken de har av kicker L7 12" og en 750RMS forsterker.. Jeg ville ha godt for en 10", for den får du en utfyldene bass og slår raskt samtidigt, du vil ikke komme til å oppnå at bassen henger ette heller.. 8" slår veldigt raskt men får ikke den samme jube bassen..

mesten over alt der jeg har hørt på anlegg så pleier olk å kjøre enten 10" eller 12"(12"kan henge litt etter hvis du ikke har en kraftige forsterker). mest bass for pengene.

hva er du ute etter mye jube bass eller en en kanonraske bass??

 

husk og å kjøpen en forsterker som er større en bassen da.

 

PS det er kanall vannskeligt å lage portet kasse så jeg ville ha got for en lukket..du får blåselyder når du har dn portet..

 

Har mr2 så tror kanskje jeg går for 2x8 spiller mye techno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej jeg kjøpt den pakken de har av kicker L7 12" og en 750RMS forsterker.. Jeg ville ha godt for en 10", for den får du en utfyldene bass og slår raskt samtidigt, du vil ikke komme til å oppnå at bassen henger ette heller.. 8" slår veldigt raskt men får ikke den samme jube bassen..

mesten over alt der jeg har hørt på anlegg så pleier olk å kjøre enten 10" eller 12"(12"kan henge litt etter hvis du ikke har en kraftige forsterker). mest bass for pengene.

hva er du ute etter mye jube bass eller en en kanonraske bass??

 

husk og å kjøpen en forsterker som er større en bassen da.

 

PS det er kanall vannskeligt å lage portet kasse så jeg ville ha got for en lukket..du får blåselyder når du har dn portet..

 

No hard fealings m8, men du er helt sinnsykt langt ute på jorde med disse svarene dine

 

Til trådstarer og maxhp: gå i sticky tråden øverst på forumsiden og les litt i basskasseguiden, der får du mange gode tips om forskjellige basskasse typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kk men tilbake til tråden ingen som har prøvd noen av disse??

 

Som Pål sier kan du bare glemme det maxhp skriver...

Jeg har hørt 15L7 og 12L7 flere ganger. 15L5 også om det skulle være relevant.

De spiller meget bra og presist, spesielt i lukket kasse.

Takler all slags musikk.

12 tommeren kan bare ikke spille like høyt og dypt.

Hvorfor ikke kjøpe en 12" eller 15" i stedet?

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeemerZ1: Grunnen til at han vil ha 8" eller 10" er fordi han har en Mr2, ganske liten plass i disse..

 

Har hørt en 8" kicker i fabrikkbygdkasse, vet ikke helt hvilket element det var, men jeg ble imponert over hva det lille elementet klarte å spille, og dette var i en stor 740 .. Så trur en 8" kicker eller 2 vil spille bra fra seg i en liten Mr2, er jo ikke store kupeèn :)

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeemerZ1: Grunnen til at han vil ha 8" eller 10" er fordi han har en Mr2, ganske liten plass i disse..

 

Har hørt en 8" kicker i fabrikkbygdkasse, vet ikke helt hvilket element det var, men jeg ble imponert over hva det lille elementet klarte å spille, og dette var i en stor 740 .. Så trur en 8" kicker eller 2 vil spille bra fra seg i en liten Mr2, er jo ikke store kupeèn :)

 

Du har rett i det :)

Ikke våken ennå...

 

Det jeg ville frem til var at det er ikke nødvendig å frykte at store elementer spiller dårligere enn små.

Tenker både to 8" og to 10" funker meget bra, men det ville jo vært billigere md en 12" om det er plass.

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Pål sier kan du bare glemme det maxhp skriver...

Jeg har hørt 15L7 og 12L7 flere ganger. 15L5 også om det skulle være relevant.

De spiller meget bra og presist, spesielt i lukket kasse.

Takler all slags musikk.

12 tommeren kan bare ikke spille like høyt og dypt.

Hvorfor ikke kjøpe en 12" eller 15" i stedet?

 

Mvh

Stian

 

 

Fordi jeg har mr2 og vil gjerne ha litt plass hehe...

ville heller ikke hatt 15 pga synes 15 tommer spiller litt for "mørkt" til den musikk typen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår