v|ncenT^ Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Noen som har formening om hva denne turboen heter ? Den er garett fabrikkert, men hva er typebetegnelsen og specs? Beklager litt dårlige bilder. Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chef Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Post opp flere bilder så kan jeg muligens hjelpe deg Siter Hei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Dra av kompressorhuset og si minste- og største-diameteren på kompressorhjulet... Det som står der sier ikke meg stort ihvertfall...(ikke at jeg ser skikkelig hva det står heller...) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Har desverre ikke fler bilder.. Selger påstår det er en garett T21 ( GT21 ) men jeg kan ikke si at jeg har hørt om GT21 før, enten så er det GT20/T20 eller GT25/T25 ! Håper å få litt mer info fra selger etterhvert.. Ingen som greier å gjenkjenne denne noe mer utav bildene ? Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Blingser jeg,eller står det "Garrett AiResearch" på huset..? Isåfall ei gammal mølle...neppe en GT. Hva skal den brukes til/på? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Hmm, jeg kan ikke si at jeg skimter det samme som deg men =P Men et annet spørsmål, ser folk skriver både Garett T25 og GT25, men dette er vel den samme turbon, med samme Garett T2 flens, samme turbiner o.s.v, eller er jeg helt på jordet her ?!? Takker for all hjelp :thumb Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Ikke den samme nei... flensen inn på eksos er muligens den samme,men en GT25 er et mye nyere design og javnt over en bedre og mer effektiv snurre enn en gammel T25... T25'en er jo såpass gammel at den knapt finnes i sortimentet til Garrett lenger. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 mener jeg hadde en garret t21 i en gammel renault5 æ hadd en gang i tia... motoren æ hadd oppi var fra en volvo480tic. b18ft om itj æ huske feil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Ligna mye på turboen på Saab'en min. Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Ligna mye på turboen på Saab'en min. Jepp,det er nok en orginalturbo av noe slag,men ikke til SAAB'en tror jeg,selv om den ligner... de kom vel ikke med noe annet enn T03 i div konfigurasjoner? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Jepp,det er nok en orginalturbo av noe slag,men ikke til SAAB'en tror jeg,selv om den ligner... de kom vel ikke med noe annet enn T03 i div konfigurasjoner? T05 på nyere mellom 90-93 tror jeg det var? Eksos delen lignet iallefall fryktelig på den grusome bøyen som er på Saab. Sjekk bilde på Garaget linken min, så ser du kansje likheten. Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 T05 på nyere mellom 90-93 tror jeg det var? Eksos delen lignet iallefall fryktelig på den grusome bøyen som er på Saab. Sjekk bilde på Garaget linken min, så ser du kansje likheten. Har sett noen sånne før...og den ligner ganske mye,ja... største spørsmålet er jo hva den skal brukes til? En T25 av største versjon holder jo bare til såvidt over 250 hk... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 En T25 av største versjon holder jo bare til såvidt over 250 hk... Noe som er helt ideelt i mitt tilfelle ! Turboen skal brukes på en Fiat Uno Turbo I.E, altså en 1.3liters motor.. Kommer til å bli endel oppgraderinger foruten turbo, effekt messig håper jeg å legge meg på rundt 200hk på hjula ! En T25 skulle gjøre susen i det oppsettet, og gi en fin spoolup, og forhåpentlig ikke noe spesielt ketchup effekt ! Linken til prosjektet her : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=119584 Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Hvis det er som tidligere nevnt,at den turboen du la ut bilde av har SAAB-downpipe,så er det en T25 55 Trim... leverer ikke til mer enn (absolutt max) 200 hk på veiva... og det ved 0.8 Bar i trykk. Har kompressorkartet på den,nemlig...klarer bare ca 1 bar før den maxer ut,den.. Og,bare så det er sagt,flow/kam/innsugstuning har mye mer å si på spoolup/ketchup/lag enn bare snurra... Jeg hadde brukt en T03 45 Trim eller 50 Trim (cossie) med et 0.36 A/R-hus og steg 2 turbin... Med 45-trim'en så kan den gi deg rundt 210 veivhester ved 1.5 bar trykk, Trim 50'en 300 veivhester ved samme trykk.Men i det siste tilfellet så ville jeg nok kjørt et 0.48-hus og evt St. 1 turbin...litt avhengig av effektiviteten i motoren. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet Desember 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Hvis det er som tidligere nevnt,at den turboen du la ut bilde av har SAAB-downpipe,så er det en T25 55 Trim... leverer ikke til mer enn (absolutt max) 200 hk på veiva... og det ved 0.8 Bar i trykk. Har kompressorkartet på den,nemlig...klarer bare ca 1 bar før den maxer ut,den.. Og,bare så det er sagt,flow/kam/innsugstuning har mye mer å si på spoolup/ketchup/lag enn bare snurra... Jeg hadde brukt en T03 45 Trim eller 50 Trim (cossie) med et 0.36 A/R-hus og steg 2 turbin... Med 45-trim'en så kan den gi deg rundt 210 veivhester ved 1.5 bar trykk, Trim 50'en 300 veivhester ved samme trykk.Men i det siste tilfellet så ville jeg nok kjørt et 0.48-hus og evt St. 1 turbin...litt avhengig av effektiviteten i motoren. :) Takker for kloke innspill ! Da blir jo den turboen ganske uaktuell... Men har fått en annen på hånda, dette er en GReddy TD04 T25/T28 Hybrid Turbo. Har denne samme boltmønster osv. som garett sine T25/T28/GT25/GT28 ? Jeg har akkurat kjøpt meg en ny manifoild som har denne Garett flensen (T2), så håpet var å bruke den flensen uten fler overganger.. Byttet manifoild etter som den orginale har IHI flens, noe som er helt ubrukelig :thumb Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.